Gå til innhold

6 uker til jul. Hva skal du bake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har tenkt på hva de skal bake til jul? Blir vel ikke 7 slag her i huset, men jeg har tenkt til å bake pepperkaker og kromkaker.

Hva tenker dere å bake?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg elsker å bake, så her blir det mange slag :) Skal lage til mamma og pappa og svigers også :)

Pepperkaker, krumkaker, kokosboller, berlinerkranser, sjokoladeboller, brune pinner, kransekakestenger, tykklefse blant annet ;o) De får komme med ønsker, og så baker jeg det de har lyst på. Finner jeg noen interessante oppskrifter, så prøver jeg gjerne ut de også.

Skrevet

Her blir det et foreløbig ukjent antall engelske fruktkaker (som "hele" familien vil ha minst en av) og kanskje litt pepperkaker. Mulig jeg kommer på noe mer når det nærmer seg og julestemninga kommer over meg, men...

Skrevet

OJ flink du er da:-) Spiser dere alt også??? Før baket jeg ca 7 slag,men det ble ikke spist..så nå baker jeg og mannen min smultringer(250 Stk,han elsker smultringer...),jeg baker tykklemse, og vi og barna lager pepperkaker. kanskje det blir kokosmakroner. Men da er det nok:-)

Skrevet

Mye godt her:) Vi baker pepperkaker og hus, Sarah Bernhard, Maryland cockies, sjokoladeboller, karameller, cola stenger...hvert år, så kanskje vi finner noe nytt også som vi tester ut. Elsker å bake!

Skrevet

Jeg har gått til innkjøp av pepperkakedeig på ikea, også blir det strull, mandelmakroner, marsipan med nougat inni, knekkaker, og kanskje litt krydderkake. Hadde egentlig ikke tenkt å bake så mye i år, men lager heller små porsjoner av alt. Det er første gang vi skal feire jul hjemme med gjester, så jeg gleder meg til å kunne ordne litt.

Skrevet

Blir ikke like mye som vanlig, men noen slag skal det nok bli.

Pepperkaker

Krumkaker

Gafeltrykk

Vanillekipfel (østerrisk tradisjon)

Hasselnussbusserl (Østerrisk radisjon)

Disse må vi i såfall ha

Skrevet

Vi skal bake pepperkaker og en gedigent pepperkakehus=)

Samt litt konfekt.

Krumkaker og smultringer må nok svigermor ta seg av så bidrar jeg med det jeg er flink til.

Blir nok mer, men jeg komme rikke på noe nå i farta.

Eller kansje jeg skal ta å bake krumkaker alikevel? En gang må jo være den første. Pleier å få det av min mor, men hun er ikke i form så jeg trur neppe hun kan bake iår.

Yes, bestemt! Jeg baker krumkaker til familien min i sverige også=)

Skrevet

Her blir det nok bare "kakemann" og så har jeg litt lyst å prøve på pepperkakehus, men mulig jeg venter til neste år når lille gutten får litt mer ut av det. Det er jo ikke umulig at det blir litt mer nå som jeg er hjemme, men det blir hvis ånden kommer over meg - vil at adventstiden skal være koselig og ikke stress, så prøver å ikke sette meg alt for mange mål ;)

Skrevet

- Pepperkaker med gubbelures pie (5 år), og tantungen min på også 5 år. Tror vi hopper over 'huset i år. Ferdig deig.

- Heimelaga marsipan

- Kransekakestenger

- Har tidligere brukt og lage både sandnøtter, sjokoladekjeks, og kakemenner - men i år tror jeg at jeg hopper over alle disse.

- Også tror jeg gubbelure har lyst å lage karameller.

Når vi bare er oss to, så blir det meste kastet etter jul - så får begrense oss i år:)

Skrevet

Her blir det en kosekveld med baking av pepperkaker ellers ikke noe. Svigers baker enorme mengder kaker hvert eneste år og skal "bare" gi oss en boks eller to. Ender opp med fem slag som aldri blir spist.. At de ikke forstår at vi ikke trenger så mye kaker.. Ikke alltid like lett å si nei heller.. :)

Skrevet

har ikke tenkt å bake en huit! skal bare kose meg med nyfødtepiken og storebroren, hehe. kjøper kanskje noen slag i butikken (nyåkers pepperkaker er jo bare best!), og jeg håper min manns mormor lager brune pinner til meg, de er bare sinssykt gode...men ellers er jeg ikke så kakete av meg. :) ikke så bakete heller. :) synes dere er kjempeflinke som baker! har planer om å bli bakemamma når ungene er store nok til å være med, da...men spør meg igjen om tre-fire år, hehe...

Gjest Bjørnen Collargol*gravid
Skrevet

Regner med at vi får litt av svigers som vi pleier, så her blir det ikke annet enn pepperkaker :)

Skrevet

Hei:)

Jeg er glad i å bake, og håper jeg får tid til å gjøre det etter at lillegutt har meldt sin ankomst.

Ser at flere av dere skriver at dere skal bake tykklefse. Er det sånn med kanel og sukker? Noen som har lyst til å gi meg oppskriften...?

Skrevet

satser stort på at kanskje farmor lager litt:) Termin 28. november, og eksamen 4.,7, og 11. desember. Men må prøve å få til pepperkaker med stebarna og et pepperkakehus hvertfall. Og kransekakestenger:)

Muligens de man trykker ned med gaffel.. ikke så tidskrevende;p

Har alltid igjen masse kaker etter jul, men er jo egentlig greit å ha noen bokser med kaker til visitt c",)

Skrevet

Når sant skal sies så hater jeg faktisk å bake. Kan gjerne lage mat, men bake er ikke min greie...

I år er første gang jeg bare går her hjemme å surrer siden jeg ikke har jobb så tenkte jeg skulle prøve meg likevell.

Det jeg lurer på om jeg skal prøve meg på er:

- Kokosmakroner

- Krumkaker

- Ristopper

- Sara bernard

- hvetekake. Det er vel ikke en kake egentlig, men er så godt brødalternativ :-)

Skrevet

De to siste hørtes veldig morsomme ut, går det an å spørre om oppskrift?

Skrevet

Her i huset blir det nok Risboller og Kromkaker..

Også skal lillegutt lage pepperkaker med mor mor =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...