Anonym bruker Skrevet 10. november 2009 #1 Skrevet 10. november 2009 Fødselen nermer seg med stormskritt, og jeg føler det er en del jeg mangler enda... Hvor kan jeg finne en god innkjøpsguide?? Jeg får hele tiden beskjed om at jeg kommer til å få så mye osv, men jeg er så usikker om jeg gjør det?! Hva er det folk pleier å få og hva må jeg kjøpe selv? F.eks trenger jeg babyprodukter... Veldi usikker av hva jeg skal kjøpe av oljer, kremer osv??? En annen ting som har kommet i mine tanker, er at det er jo en vinterbaby, og hva er det da spesiellt viktig utenom en god dress, lue, strømpebukse og tepper jeg trenger?? Burde jeg invistere i noen gode ull-bodyer?
VåreSøteSmå Skrevet 10. november 2009 #2 Skrevet 10. november 2009 Trenger ikke så mye såper/oljer i begynnelsen, en flaske med natusan olje og en flaske med natusan bad holder vel.Kjøpte selv en god del,men fikk beskjed om at jeg ikke skulle bruke så mye i begynnelsen.Babyer er rene og trenger stortsett ikke mer enn vann og vaskes med.Men syns det var greit å såpe h*n inn for det.Men bader du ungen hver dag,så holder det med såpe i ny og ne.Babyhuden er veldig følsom. Kjøpte salve og pudder,men ble aldri brukt. Men har du en unge som lett blir sår så (natusan) zinksalve greit å ha. Du må ha bleier og våtservietter.Ikke alle som kjøper våtservietter.Greit med papir/klut og vann i begynnelsen kanskje. Er veldig glad i ull og bruker det på min hver dag i disse kalde tidene.Men ikke alle små babyer som liker det.Men ville absolutt kjøpt ett par stk så du har,og kan evt prøve og se om dette er noe for h*n. Ullbodyer og ull strømpebukser. Gode tykke sokker/strikkesokker/ullsokker,da det ikke alltid er lett å finne så små sko.Men selges noen "ugg" babysko da,eller ull-lobber som er god og varm.Har selv brukt Reima tec sine lobber,utenpå gode og tykke sokker.De er vann og vindtette.Koster vel 200kr.Men det trenger du egentlig ikke når h*n er så liten om du har hele gode varme dresser med føtter på. En god vinterpose er jo en selvfølge. (har selv lammeskinnsposer). Lett å kjøpe for mye.Men behovet er jo opp til hver enkelt.Noe er supert for noen mens for andre bare bortkastet penger. Og noen får veldig mye,mens andre får lite.Vi fikk selv omtrent ingenting.Ett plagg eller to.Så glad vi hadde shoppet en del klær og alle tingene vi trengte. Lykke til med shoppingen )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå