Anonym bruker Skrevet 10. november 2009 #1 Skrevet 10. november 2009 Hjemme hos oss er de veldi flinke til å ikke røyke inne når tulla til kusinen min er der, DE MÅ UT for det er en liten baby der osv... Men er jeg der som er høygravid, kan de sitte å røyke inne?? Det er liksom ikke noe problem det? Er det meninga jeg skal gå ut da?? Hvorfor tar de ikke hensyn til meg også ? Jeg har slutta røyke pga graviditeten, og de va veldi ¨flinke¨ til å passe på at jeg gjorde det.. Synest det er litt feil at de skal røyke meg oppi ansiktet da... :/
The Bad Gal Skrevet 10. november 2009 #2 Skrevet 10. november 2009 Det synes jeg er dårlig av dem. Men har du sagt hva du synes da? Ikke sikkert at de tenker så langt...
Anonym bruker Skrevet 10. november 2009 #3 Skrevet 10. november 2009 ja jeg har sagt hva jeg synest.. Men fikk ikke noe svar på det, og de gjør det fortsatt... Jeg får beynne gå uten å si noe når de tenner seg en røyk... Kansje de tar hintet da..
The Bad Gal Skrevet 10. november 2009 #4 Skrevet 10. november 2009 Ja, da hadde jeg marsja demonstrativt ut jeg også. Evt. bare sagt at jeg vil ikke utsette barnet mitt i magen for røyk, så om dere røyker innendørs med meg til stedet, vil jeg ikke komme på besøk mer.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2009 #5 Skrevet 10. november 2009 Utrolig dårlig gjort.. Spiller da ingen rolle om barnet er i magen eller ikke.. Får i seg like mye røyk forde! Og hvis de ikke respekterer det når du sier ifra, ville jeg gitt en stor F*** i å dra på besøk dit noe mer!
Anonym bruker Skrevet 10. november 2009 #6 Skrevet 10. november 2009 Masse applaus til deg:)!!! Så flink du er som har sluttet å røyke, vet det ikke alltid bare er lett:) Blir så glad når jeg hører/ser noen som setter barnets helse før egne usunne laster:) Sluttet røyke mange år siden, men har dårlig samvittighet for den lille grunnet alt det søte jeg dytter i meg:P. Tror og det er tankeløshet, mye uvitenhet der ute, ikke mange måneder siden noen satt og røyket ved siden av meg mens han anbefalte meg å ta ett glass rødvin, overbevist om at det bare var godt for både mor og barn. Glad jeg hadde en oppgave om skade virkninger på foster grunnet mors bruk av rusmidler under svangerskap å referere til fra sykepleieskolen. Kjente han godt nok til å vite han bare ønsket vel, var bare noe uviten. Masse gode ønsker fra meg.
Fruktis¤Adele 2 år¤ Skrevet 10. november 2009 #7 Skrevet 10. november 2009 Trodde ærlig talt de fleste røyka ute uansett om de har barn,er gravide e.l jeg!
Anonym bruker Skrevet 10. november 2009 #8 Skrevet 10. november 2009 Hei igjen fra hun som kom med egne erfaringer,... Oj, her kom det masse innlegg før jeg rakk trekke pusten:) Ja det sies jo det at passiv røyking er vel så farlig som aktiv, og det uten barn i magen, det vi trekker inn passivt/aktivt ender jo okke som(er det sånn det skrives??? blir rent nervøs av dagens skrivefeil hetse dager;)) inn i fosteret. Så er skuffet selv når de ikke tar hensyn når du har mannet deg opp til å si fra! Hadde gått selv, og hadde noen spurt om hvorfor, hadde jeg svart rolig og vennlig(mulig mens jeg kokte inni meg), at -"ja den dagen jeg stumpet røyken, var det for å beskytte den lille mot eventuelle skadevirkninger og det er dette jeg nå prøver å følge opp,..."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå