Gå til innhold

Er ikke det litt slapt av flyselskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

7 åringen vår fløy alene, og jeg hadde blitt fortalt at de var veldig nøye på sikkerhet, så den som henter måtte vise legitimasjon osv selv om det var foreldrene det var snakk om. Så fylte ut skjema osv, og alt gikk fint på veien opp og å få ham på flyet ned. Når flyet landet tok gutten vår følge med en nabo som tilfeldigvis var på samme fly, og hun som hadde ansvar for å se etter gutten gikk bort til noen kollegaer og snakket med disse. Så kommer pappaen (min mann) bort, tar med guttungen bort til denne damen for å spørre om alt har gått bra. Han fortalte at hun ble veldig rød i ansiktetog så forvirret ut og lurte på om ikke han naboen vår var den som skulle hente ham siden gutten vår var gått bort til ham. Hallo!?! Hun hadde da altså bare overlatt 7 åringen vår til noen uten en gang å sjekke hvem vedkommende var!

Dette hadde antagelig ikke brydd meg så mye hadde det ikke vært for at det ikke er mer enn noen uker siden vi fikk vite at en annen i nabolaget nå sitter inne med dom for pedofili, en mann ingen hadde trodd noe slikt om, og dermed nok er litt mer skvetten ovenfor folk jeg ikke kjenner veldig godt enn jeg har vært før. Mannen var litt stresset da, og først etterpå tenkte han på at han kanskje burde sagt noe mer, tenk om det var denne mannen som hadde sittet på samme fly og gutten vår ble levert ut til? *grøsse* Vet jeg har det med å overreagere litt av og til, så bare spør. Er ikke dette litt vel slapt av flyselskapet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, det var slapt, men det gikk jo bra. Neste gang får dere presisere at dere ønsker strengere sikkerhet rundt gutten på grunnlag av denne episoden.

Skrevet

Ja, det er for slapt. Nå gikk det bra denne gangen, men du bør levere en skriftlig klage på hendelsen slik at SAS får det inn i kvalitetskontrollsystemet sitt og kan skjerpe rutinene slik at noe slikt ikke skjer igjen.

Skrevet

Skremmende sløvt, som andre skriver, send skriftlig klage. De må skjerpe rutinene sine.

Skrevet

Bare synes det er så rart. Når jeg snakket med dem før jeg bestilte billettene så virket det så veldig strengt, hun jeg snakket med presiserte flere ganger at vi måtte huske legitimasjon fordi de aldri gir fra seg et barn uten å ha sett dette selv om det så er mor eller far osv. Jeg er jo veldig fornøyd med servicen ellers da, de tok kjempegodt vare på ham på vei oppover og gutten selv sitter igjen med en super opplevelse, så føles litt ekkelt å skulle klage også :-/

Skrevet

Det går ann å nevne det også, at barnet hadde en positiv opplevelse, men at sikkerheten på slutten burde vært bedre siden det ikke var avtalt på forhånd at denne naboen skulle følge barnet, så de kan skjerpe inn rutinene. Det er trolig feil fra hun som hadde ansvaret, men da bør hun få beskjed om feilen også så hun ikke gjør samme feil flere ganger.

Skrevet

De setter nok bare pris på å få en klage, for hvordan skal de ellers kunne forbedre seg? De som glemte å be om legitimasjon har neppe meldt hendelsen inn i systemet... Og du trenger jo ikke skrive klage med edder og galle, heller. ;o) Holder å skrive nøkternt om hendelsen og si at du håper at dette kan bidra til at rutinene skjerpes inn.

Skrevet

Huff, det der bør du rapportere!

Skrevet

Ja, dere har jo helt rett i det. Vil gjerne få fram at jeg er fornøyd ellers, for det er jeg virkelig :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...