Gå til innhold

HJELP! Hetetokter nå????? er jo bare 32 år jooooo....:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå skjønner jeg INGENTING! KOm på jobb i dag og skulle ta av meg jakka og kjente at jeg ble svimmel. Har slitt veldig med svimmelhet siden torsdag, men vet ikke hva det kommer av. Skal nevnes at jeg hadde en SA torsdag for 2 uker siden og var ferdig å blø forrige onsdag, men har ikke hatt stort blodtap.

Uansett; jeg har vært svimmel siden torsdag litt sånn av og på og i dag igjen fikk jeg en sånn bølge da. Så ble jeg driiitvarm (jeg er en sånn frysepinn egentlig jeg) og kjente at nå er det rett før jeg svimer av, så jeg løp på do, vrengte av meg klærne og satte meg på do for å roe ned. Svetten piplet over hele meg og jeg var ildrød i ansiktet (hvilket jeg aldri blir selv om jeg trener hardt engang)

Det gikk over etter 2-3 minutter, men herlighet, dette var skikkelig ekkelt....

Jeg var hos kiropraktoren i går for å se om svimmelheten kunne komme av noe i klem eller noe, men alt var fint. Så han sa at jeg kunne se det an en ukes tid og evt kontakte lege hvis det ikke gir seg.

Nå skal jeg til gyn for å begynne utredning om 13 dager og dette må jo bare være noe hormonelt..? Så lurer på om jeg skal like gjerne vente til den timen i stedet for å mase meg inn til fastlegen nå....

Noen som har opplevd liknende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Maddemor! Æsj, så kjedelig med svimmelhet og svettetokter. Men du - har du nettopp gått på pergo? Både svimmelhet og svettetokter er bivirkninger på pergo og disse kan henge i lenge etter at du sluttet med tablettene. Da jeg gikk på pergo i fjor hadde jeg bivirkninger langt inn i pausemnd.

Håper du snart blir bedre. Ubehagelig å gå sånn da.

klem

Skrevet

Ja det er skikkelig ubehagelig altså!

Jeg har ikek gått på pergo iden mars i år jeg, så det er nok ikke bivirkninger derifra nei. Har jo vært gravid 3 ganger siden siste pergokur jeg....

Men jeg kjenner igjen både svimmelheten og hetetoktene fra bivirkningene den gange, men nå er det rett og slett mye sterkere......

Begynner å bli redd for at det er overgangsalderen som kommer snikende nå og at det er derfor vi har mistet så mange ganger.....

buhuuu........

Skrevet

Nei, da er det jo ikke det. Det er svært få som kommer i overgangsalderen i så ung alder kjære deg Maddemor. Kanskje det bare har blitt litt mange påkjenninger for deg i det siste. Huff, hvis det ikke blir bedre så ville jeg nok tatt meg en tur til legen. God bedring da snuppa *klemme*

Skrevet

uff, ja jeg håper jo bare at det er hormonene som er i ubalanse etter SAen. Tanken har slått meg at kanskje ikke alt kom ut og at SAen ikke var komplett og at det er derfor jeg føler meg dårlig for tida, men testene er jo negative, så da er det vel ikke det....

Men det har jo vært MYE for meg det siste året egentlig med dette huset vi slet med å få solgt, sambo som mistet jobben 3 mistede spirer, og alt føltes veldig svart. Nå ser alt ut til å snu den riktige veien, men mulig kroppen min prøver å fortelle meg at jeg kanskje skulle lagt inn årene en stund... Men det går jo ikke! Tar over ny-huset vårt om 6 dager og da blir det full rulle frem mot jul.......

Æsj; har egentlig ikke tid og anledning til å være dårlig nå jeg. Håper det bare er noen bagatgeller som går over snart.....

Skrevet

Hei på deg!

Ser ut til at du har altfor mye å tenke på ja så det kan jo være derfor...for ung til å være overgangsalder. :)

Men har du tatt influensavaksinen?? Eg har svømt i svette etter eg tok den..ble helt elendig.

Klem

Skrevet

Det kan jo være du er i ferd med å bli syk ?

Veldig mange som er syke nå.

Du er helt sikkert for ung til å ha tidlig overgangsalder ennå, men for sikkerhets skyld kan du be legen din om å få måle FSHnivået ditt.

det er en blodprøve du må ta 3.syklusdag og den bør ligge under 12 - da er du ikke nære overgangsalderen.

(en annen grei huskeregel er at man som regel får overgangsalder på samme tid som moren sin - så spør henne)

God bedring da maddemor - jeg håper du snart blir gravid igjen !!!

Skrevet

Neida, jeg har ikke tatt vaksinen ennå så det er ikke det heller.

Men hvis jeg er i ferd med å bli syk; burde det ikke slp ut snart da? Har jo gått sånn og dinglet med svimmelhet i 6 dager nå, helt siden jeg var ferdig med å blø etter SA.

Mamma gikk vel i overgangsalderen da hun var ca 38-39 år mener jeg å huske, så jeg blir nok å komme dit i ung alder jeg også, men 32 er jo alt for ungt uansett..... VIL IKKE!!

Skal jeg tippe så er det hormonene som er i ubalanse etter SA og så blir det ekstra ille fordi nå har det på en måte vært nok for min del syns jeg......

Jepp, satser på det:)

Skrevet

Hei Maddemor!

Så koselig å se deg her igjen :-) Håper det går bedre med deg. Har tenkt på deg!

Har ikke opplevd akkurat det du beskriver, mend et kan jo være virus på balansenerven? Eller bare en forbigående reaksjon på et eller annet (feks pergo som noen nevner).

Lykke til og god bedring!

Skrevet

tusen takk jenter.

Det er ikke pergo for jeg har ikke gått på pergo siden mars i år....

Uff, virus på balansenerven har jeg i alle fall ikke lyst på;(

kanskje jeg må krype til korset likvel da hvis dette ikke bedrer seg snart...... Hater å måtte ringe til legen igjen nå for jeg ringte flere ganger ifm SA og noe øreproblem og svineinfluensa forrige uke... de er sikkert dritt leie av meg på kontoret der nå...

i forhold til SAen så går det greit med meg. SKal til utredning om 13 dager og gidder derfor ikke å tenke for mye på det inntil videre.....

Skrevet

Hvis du har hatt öreproblemer kan det gå utover balansenerven med svimmelhet ol. Får håpe det ikke er det :/

Skjönner hva du mener med å föle man ringer ned legekontoret. Föler det sånn selv. Ringt endel pga graviditeten mht jobb, medisiner ol. Og i dag må jeg dit med jenta mi, for hun er så forkjöla og jeg er redd det er et snev av svineinfl. Hadde aldri brydd meg om å dra dit, hadde det ikke vært for at jeg er i 1. tri. og uvaksinert, for hun er jo i fin form også...

Ikke bekymre deg for å ringe du-du har jo en god grunn til å ha snakket mye med legen i det siste! Sykdommer, plager osv har det med å hope seg opp en viss periode, også er det andre perioøder det ikke er noe :)

Skrevet

ja det er jo sant det da. Det har en tendens til å hope deg opp. Men nå er jeg oppriktig lei av å måtte ha legehjelp til alt mulig. 1 xu, 1 ma, 1 sa, betennelse i skuldra og eksem i øret m. lei infeksjon..... Får i alle fall vente til i morgen da:)

Helt enig med deg i at du skal ta jenta di til legen jeg da. Bedre føre var...

Skrevet

Uff, det höres ut som at du har vært gjennom hele spekteret...

Var akkurat hos legen. hun trodde ikke det var svineinfl., men tomk pröve i alle tilfelle.

God bedring :)

Skrevet

Så bra at det mest ss ikke var svineriet hun hadde da:)

Joda, jeg har hatt litt av hvert med den helsa mi i år, men NÅ må det snu og bli bra:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...