Gå til innhold

Litt oppgitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var å leverte lille N i barnehagen nå. Ble møtt i døra av spørsmål om lille hadde fått sv.influensa. Da han var hjemme i går siden han hostet en del på natten, så han var så trøtt på morgenen-så jeg lot han være hjemme da. Barnehagepersonalet spurte meg ut i en sur tone om jeg ikke var sikker på om det var sv influensa, siden det var så mange som hadde det i barnehagen. Jeg svarte så godt jeg kunne at nei, det tror jeg ikke siden han ikka har hatt feber. Bare snørr og hoste. Almenntilstanden til lille N er god, så ikke noe å si på det.

Jeg selv er også syk, forkjølet med hoste og snørr. Og det skal jo godt gjøres at hvis vi begge har det, at ingen av oss har feber eller muskelsmerter.

Men jeg lurer på er det virkelig sånn at man skal holde ungene hjemme nå i 7 dager uansett om de ikke har alle symptomene på sv influensa? Har jo ikke mulighet til det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg holder absolutt ikke ungene hjemme når de ikke har symptomer på influensa.

Skrevet

Nei, det har ikke jeg gjort. Sønnen min har vært litt småsyk, men har ikke hatt feber eller andre tegn på svineinfluensa. Jeg har holdt han hjemme én "frisk dag", og da vi leverte han i barnehagen, fikk vi kommentarer om at andre foreldre hadde holdt ungene hjemme i en uke. Jeg gjør ikke automatisk som andre foreldre, jeg forholder meg til at man skal holde ungene hjemme en uke hvis det var mistanke om svineinfluensa (det var det ikke hos oss), ellers praktiserer vi en feberfri dag, og vi har egentlig aldri fått noen annen beskjed fra barnehagen før denne merkelige kommentaren i går. De må gi meg klar beskjed om at alle syke unger skal ha en ukes karantene, det nytter ikke å hinte om hva andre foreldre gjør.

Skrevet

Det er mange andre forkjølelsesvirus i omløp også, så dersom ungene ikke har feber eller andre sikre tegn på influensa, ville jeg ikke holdt dem hjemme lenger enn en feberfri dag.

Det får være måte på hysteri. Samfunnet stopper jo til slutt opp dersom alle skal holde seg hjemme ei uke bare man nyser eller hoster litt.

Skrevet

Ja, helt enig. Jeg følte meg bare veldig ugletsett når jeg leverte han i barnehagen i dag. Spent på hva som blir sagt når jeg skal hente han i dag. Men jeg kjenner jo barnet mitt best, og vet når han er syk kontra ikke syk.

Og kan jo ikke "bruke" opp alle dagene til svinfluensa før vi virkelig trenger det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...