Gå til innhold

Hvis mannen din hadde spurt om dette ofte...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva hadde du tenkt?

Jeg blir forferdelig usikker. Hver gang vi krangler (det er en del - men mye mindre enn før vi begynte å jobbe med forholdet), spør han om ikke jeg skal flytte, hva jeg synes om å fortsette forholdet, om jeg virkelig vi dette osv...

Vi har slitt mye, men ordnet opp for en stund siden, og krangler litt innimellom, men vi har det egentlig veldig fint. Dessuten ser jeg dette som en overgangsfase, fra elendig til bra. Det går jo ikke over på et øyeblikk, og det var bare et par måneder siden vi valgte å satse.

Jeg sier hva jeg føler, at jeg er sikker på at vi kommer til å få det fint hvis begge gidder å gjøre en god innsats for det. Og spør hva han vil. Han vil hvis jeg vil, sier han da. Så jeg vet ikke om jeg vil være i et forhold med en som ikke egentlig vil, men som bare er med fordi jeg vil...

Hva synes du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja.. høres ut som 3 mulige grunner til disse uttalelsene:

1) Han vil egentlig ut av forholdet, men vil ikke være syndebukken, og ønsker egentlig at du skal bryte ut.

2) Han bruker det som en hersketeknikk for å stanse krangelen. Altså, hvis dere krangler om en ting, så begynner han med dette, slik at du skal roe deg ned å forsøke å bli venner igjen. Da slipper han å ta tak i det du kanskje egentlig tok opp.

3) Han er ekstremt usikker på deg, og blir redd for å miste deg hver gang dere krangler.

Uansett er det svært lite konstruktivt åfortsette sånn. Jeg ville bedt han øve seg på å krangle uten å komme med dette hver gang. Da får dere kanskje kranglet skikkelig ferdig, og kan komme videre.

Skrevet

Takk for svar, Dunder.

Det jeg er mest redd for er at det er som nr 1, at han ikke vil mer, men prøver å få meg til å bryte ut. Han er glad i offerrollen. Det virker uansett som en form for hersketeknikk, for uansett hva han sier, så ender det opp med at jeg føler at jeg har gjort noe galt, og derfor ødelegger familien. Det irriterer meg bare så veldig at om han vil ut, kan han ikke bare dra??? Bli ferdig med det liksom. Det er ikke jeg som vil ende forholdet, for utover disse hersketeknikkene, føler jeg at vi har det bra. Vi har det superbra i forhold til hva vi hadde for et år siden. Og med den utviklingen som har vært, er jeg sikker på at det kan bli enda bedre.

Noen andre med råd og tips? Jeg akter ikke å ende forholdet. Om det skal bli slutt, vil jeg ikke ha skylda, for jeg har ikke engang vurdert det...

Skrevet

Av en eller annen grunn trur jeg på grunn nr 3.

Skrevet

Om det så skulle være 3 som var riktig, er det noen som vet hvordan man ordner opp i en slik situasjon?

La være å krangle? Jeg får ikke til å få ham til å slutte å krangle...

HI

Skrevet

Jeg trudde vel kanskje at det var grunn nr 3, fordi vi har selv gått igjennom noe av det samme selv. Bare her var det jeg som var problemet.

Vi løste det vel mere eller mindre igjenom en laaang kangel, men da vi var ferdig hadde vi virkelig kranglet oss i gjenom alt som plagde oss.

Jeg har ikke noen oppskrift på hvordan løse dette. Men samboerne min var veldig hard mot meg, han orket ikke mere tull om at jeg "kanskje ville gjøre det slutt". Jeg ville ikke gjøre det slutt, men av alt er jeg mere redd for å bli dumpa eller lurt.

Prøve å sette seg ned å snakke om problemene er nok beste, det vil sikkert blusse opp noen krangler. Men da er det viktig å telle noen runder til ti, roe seg ned og begynne på nytt. Hver gang du roer deg ned igjen vil dette etterhvert smitte over på samboern din. Og forhåpentligvis etter noen timer har dere kommet dere igjennom og funnet ut hva som er mest riktig å gjøre.

Når dere krangler må dere begge forvente at dere får "kjeft/klaging" fra den andre, prøv å ta det til dere og finn en løsning på hvert problem.

Finner dere ut at dere skal fortsette, må dere også være tålmodige med hverandre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...