Gå til innhold

Litt for godt sovehjerte.... Noen flere med gode tips??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sover altfor hardt på natta... Er en vanlig sliten tobarns alenemor =) Føler meg ikke spesielt sliten, men kanskje jeg er det.. For jeg sliter med å våkne når minstemann gråter. Jeg vet ikke hvor lenge han gråter før jeg får det med meg.. Har begynt å sette på klokka sånn ca hver 3,4 time.. Han er 7 uker, så han spiser fortsatt flere ganger på natta.

Han roer seg alltid med en gang jeg kommer. Så han griner seg ikke bort.. Men allikevel, er en forferdelig følelse, å ikke klare å våkne av sitt eget barns gråt med en gang... Føler meg som en skikkelig kjip mamma til tider.

Noen som har no tips??

Vurdere å sove på sofa, med babycallen og litt kraftigere vekkeklokke... Men kan se for meg at jeg vil bli mere sliten av å sove på sofa i lengden...

Er det noen som har hatt det sånn, og hva gjorde dere for at det ble bedre?? Kan jo ikke slutte å sove heller.. Kanskje jeg burde begynne å sove mere.. Legge meg mere på dagen osv...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var sånn. Kunne sove igjennom ALT! Men så fort jeg fikk litt mer søvn (la meg tidligere og sov flere dupper gjennom dagen) ble alt bedre! Lykke til :)

Skrevet

Har aldri had problemet selv, heller tvert imot, våkner bare de snur seg eller ved det minste klynk, litt plagsomt det også på et vis.

Har du babyen inne hos deg? Hvis ikke så hadde vel det hjulpet. Hyler ungen mens han ligger like vedsiden av deg så regner jeg med at du våkner, hvis ikke så kan det tyde på at du bør søke legehjelp for å sjekke om det kan være noe som gjør at du sover unormalt tungt.

Slutt å ha vekkeklokken på i hvertfall, det stjeler søvn fra deg, kan være lurt å sove litt på dagen når babyen sover.

Skrevet

Han sover i senga si ved siden av senga mi.. hehe.. Noen netter har han delt seng med meg.. Våkner litt lettere da, men vil jo helst at han skal ligge i egen seng.

Jeg var veldig flink en periode, å sove på dagen.. Men føler meg liksom ikke sånn trøtt lenger.. Kanskje jeg er det allikevel...

Takker for ord og erfaringer. Og skal bli flinkere til å la huset være hus, og heller sove på dagen =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...