Gå til innhold

utstyr som vogn, vugge osv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten er på flyttefot og flytter i begynnelsen av mars. Selv har jeg termin i slutten av mars og føler at tiden flyr ifra meg. Vi får alt av dyre babyting av familie og venner, men har fremdeles ikke fått noe i hus enda. Begynner å bli stressa selv om jeg vet at vi ikke har det travelt. Ønsker bare ikke å få alt i siste liten.

Når fikk dere alt på plass? Evt. hva får dere av hvem og hva må kjøpes? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flytter i begynnelsen av desember:

Skrevet

Denne gangen er det meste ppå stell, er 28 uker nå. Men med førstemann gikk alt galt med huskjøpet, innflytting ble utsatt 3 mnd og leiligheten var solgt. Så 4 uker før termin flyttet vi inn på et lite rom hos noen venner... Hadde vuggen, klær, bilstol og vogn. Var ikke tilbake i nytt hus før hun var 2 mnd. Gikk så fint at, selv om vi selvfølgelig ønsket å ha et hus for seg selv noen ganger...

Babyen trenger ikke noe særlig, og den vet ikke forskjell. Så bare prøv å slapp av, får dere ikke alt i hus før den kommer så får dere bare gjøre det etterpå. Bare prøv å ha klær, bleier og sånt for hånden. Kanskje klart i en eske ettersom dere skal flytte?

Lykke til ;)

Skrevet

Vi får vogn, seng, bilsete, stellebord etc av hhv mamma og svigers. Som deg skal vi flytte, men ting er stort sett innkjøpt likevel fordi vi har valgt å kjøpe på salg. Det som er innkjøpt bor i kjelleren hos svigers og så henter vi det etter vi har flyttet på oss. Vi arver også litt ting fra venner som ikke trenger mer, det får vi når vi har flyttet det også.

Det jeg skal kjøpe selv er tøybleier, amme-bh'er, myke håndklær, kremer og sånt så det er klart til babyen kommer. Ellers regner jeg med at butikkene er oppe etter at ungen har kommet og hvis jeg ikke orker dra ut så kan mannen handle.

Det med amme-bh'er er et godt tips. Kjøp tidlig. En venninne fikk prematurt barn så mannen hennes måtte kjøpe amme-bh'er. De var i veldig feil størrelse...

Skrevet

Kjenner til følelsen av stress! :P

Vi overtar nye leiligheten til neste uke (Hurra :D) og prøver å få flyttet det meste den helgen. Men skulle så gjerne hatt alt bebiting på plass med en gang! :(

Har ikke termin før i februar, men tiden går fort altså! Syns ikke det er lenge siden det var juli..

Får alt som trengs til barnerommet og stelling hvertfall, og får nok det meste annet som trengs av familie også. Har såå lyst til å ha barnerommet klart før jul og før jeg er for diger til å orke å stresse med ting :P

Skrevet

Vi var ikke på flyttefot da, bare litt trege:) Samboeren min ordnet alt mens jeg var på sykehuset:) Det eneste vi hadde klart før fødselen var bilstol, henteklær (+ litt til klær, men visste ikke kjønn så tok ikke av), også hadde jeg handlet inn litt ekstra hånduker,kluter etc. Gikk helt fint det, butikkene har jo åpent hele året:) Og vi fikk en del ting hos familien både brukt og ubrukt, alt dette samlet de sammen og ordnet mens jeg var på sykehuset.

Skrevet

Det viktigste jeg vil si er: slapp av!

Da vi skulle ha førstemann stresset jeg som en gal over alt jeg trodde jeg trengte. Nå når jeg venter nr 2 må jeg bare le av meg selv med tanken, for det jeg oppdaget da babyen kom var at det faktisk ikke var så mye jeg trengte. I tillegg var det veldig koselig å bruke tid på å gå i butikkene etterpå men da hadde jeg jo det meste.

Vet ikke hvor sentralt du bor og om du har lett tilgang til butikker, men min erfaring var at vi fikk enormt mye av venner og familie etter fødselen så klær trengte jeg ikkje kjøpe selv det første halve året.

Ha klart noen myke kluter til vask av babyen, et pledd eller to, vogn og bilstol så er du nok godt på vei. Jeg var veldig opptatt av at sprinkelsenga skulle være på plass, men da babyen kom var hun 2kg og ble nesten borte i senga. Denne gangen blir vi å bruke vognbagen evt vugge den første tiden for babyer vil helst ha det litt trangt og lunt i starten.

kremer, bleier, leker, flasker, smokker, smekker osv osv kan kjøpes etterhvert. Vi hadde kjøpt inn bleier, men de var alt for store likevel. Ta med et par stk fra sykehuset og kjøp riktig størrelse på veien hjem.

Ble kanskje mye info her...

Lykke til med flytting og baby!

Skrevet

Takk for alle svar:) skal slappe av og nyte tiden som gravid i stedet! Lykke til til dere alle:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...