stinis1973 Skrevet 9. november 2009 #1 Skrevet 9. november 2009 Jeg står på fragmin med dosering 2* 5000 enheter pr dag (blodfortynnende ved sprøyter i magen 2g daglig) Er til endel undersøkelser, og må foreløpig bruke dette frem til fødsel....spørsmålet mitt er følgene, noen andre som ,er eller kjenner til noen med fragmin i svangerskapet? blir super blå og øm i mage regionen, men skal holde ut.... godt jeg får behandling så det ikke oppstår fler propper... legene vil jo kartlegge årsaken, ikke bare ta det for gitt at under graviditet får man tykkere blod osv...
Myy Skrevet 10. november 2009 #2 Skrevet 10. november 2009 Jeg vet ikke noe om dette, men har bare lyst til å ønske deg god bedring og lykke til
stinis1973 Skrevet 10. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 10. november 2009 tusen takk for god tanke og hilsen... stine
Silje med marsgull i magen<3 Skrevet 10. november 2009 #4 Skrevet 10. november 2009 Jeg går ikke på fragmin, men Klexane. Og hvis jeg har skjønt riktig, er visst det det samme. Tar også to sprøyter om dagen, en om morgen, en om kvelden. Skjønte jeg det riktig om du akkurat har begynt på dem? Jeg begynte på dem i uke 4, og er langt fra så øm og blå på magen min nå. Legen får vel ikke sjekket årsaken til blodproppene dine når du er gravid? For det er vel sånn at man ikke må ha disse gravid-hormonene i blodet for å ta disse testene? Jeg går på blodfortynnende pga 3 SA, legene tror blodet mitt lager små blodpropper i livmoren, slik at de små dør fordi de ikke får noe næring. Eneste jeg vet er at denne 4.gangen, når jeg går på Klexane, har spiren min det topp i magen! Nå vet jeg ikke hvor langt du er på vei, men du får sannsynligvis mye tettere oppfølging i svangerskapet. Legen min på sykehuset sa at med en gang man blir satt på blodfortynnende, regnes svangerskapet som ett risikosvangerskap. Så var på kontroll i går, uke 24+0. Så skal jeg på UL til BÅDE jordmor og lege i uke 28, og 32. Deretter hver 2.uke frem til fødselen. Og på forumet habituell abort, står det masse gode tips fra folk som har gått/går på blodfortynnende;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå