Gå til innhold

Er datteren min treg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 14 mnd

-Går ikke, vi tror hun kan men er usikker... for hun slipper seg innimellom og går noen skritt. Elsker å leie hånda og gå, men slipper vi henne setter hun seg meget stødig ned og krabber videre som et lyn.

-Hun snakker veldig lite: sier få ord: godt, "datta"(natta) pappa (ikke mamma merkelignok) takk, essjego (versågod) ja og nei. Jeg føler hun henger litt etter. spess dette med at hun ikke går... min sønn var jo kjempetidlig ute, kan jo være det bare er derfor. Han gikk da han var 10 mnd.

En annen ting jeg lurer på er at hun blir så sint! Om hun ikke får ta det hun vill ha, eller får oppmerksomhet med en gang osv osv... hver gang noe ikke går hennes vei blir hun kjempe sint! Så sint at hun smeller hodet i gulv, bord eller vegg... eller annet som er tilgjengelig! Så hardt at hun til tider går rundt med blåmerker. hun kan også bli så sint at hun slår...

Slå hun tar jeg hånden hennes i min og sier nei, mamma får aua.

Når hun stanger hodet prøver jeg å rekke å legge hånden imellom pannen hennes og det hun vil stange i og sier Aua hodet til *****, da gir hun seg... men neste gang hun blir sint er det samme greia...

Dette kan jo ikke være normalt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehehe.. JO, helt normal.

Jeg ser henne tydelig for meg;)

Og å gå kan hun da, om hun går noen steg alene:) At hun ikke vil mer, har ingenting å si. Språket er helt normalt:)

Skrevet

Høres helt normalt ut. Min sønn gikk da han var 15 mnd. Pappaen hans gikk da han var 10 mnd så vi trodde at gutten derfor skulle gå tidlig. Men tydligvis er folk forskjellige, selv om de er i nær slekt. Språket hennes høres veldig bra ut. Jeg vet ikke hvem du sammenligner henne med, men jeg ser mange barn i barnehagen som er mye tregere enn din datter og likevel er de helt normale unger.

Skrevet

Hva med det at hun lager blåmerker på seg selv da? Er det også normalt?

Jeg synes dette er kjempe rart

HI

Skrevet

Min lille stanger også hodet mot vegg, gulv o.l.

Tenkte også at dette var rart, men det er slik barn reagerer når de ikke får oppmerksomhet, får nei eller får beskje om at de har gjort noe galt.

Det er får at du skal bli den snille mamma'n igjen eller for å få din oppmerksomhet. Fenomenet stopper av seg selv når de lærer ordet unnskyld og/eller forstår at man ikke kan ha oppmerksomheten hele tiden.

Skrevet

Min eldste; jeg husker det var så flaut da vi skulle til helsesøster rundt den alderen der. full av blåmerker opp hele leggene. Det så ut som om noen hadde slått ham med stokk. Jeg var så redd for å få høre det....

Men ingen sa noe, for det er helt normalt med MANGE donaldkuler i den alderen;) Det vet jeg etter flere barn:)

Vet du ikke at alle har ett arr i pannen eller nær øyet? Det kommer fra den tiden der;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...