lengter daler ned i skjul... Skrevet 9. november 2009 #1 Skrevet 9. november 2009 Hvis man ringer til legen og sier at sønnen min på 2 år har høy feber og hoster og er i dårlig form, så sier legen at det kan være svineinfluensa, hold han hjemme. de vil ikke sjekke han eller noe... men hva hvis det er feks lungebetennelse da? da får han jo ikke behandling for den! er ikke det litt dumt?
Gjest eelis+kian oliver Skrevet 9. november 2009 #2 Skrevet 9. november 2009 Vel, lungebetennelse gir symptomer som kortpusthet, altså at man ikke klarer å gå fra senga til soveromsdøra uten å bli andpusten og virkelig utslitt, så slapp av. Følg legens råd. Hvis han blir dårligere drar du til legevakta.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 9. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. november 2009 gutten mine r altså ikke syk, bare lurte. venninna mi har en datter på 2, hun hadde lungebetennelse, og hun var ikke så veldig anpusten, hostet endel, men ikke masse.
Loglady Skrevet 9. november 2009 #4 Skrevet 9. november 2009 Det har vist seg (i enkelte land mer enn andre) at mange tilfeller av feildiagnostisering har oppstått i skyggen av svineinfluensaen. Nettopp pga av manglende testing. Barn som egentlig har hatt hjernehinnebetennelse, osv. Leste en artikkel om dette nylig.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 9. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 9. november 2009 kan jeg tenke meg, er jo skikkelig dumt da.....
UnePune äntligen hemma! Skrevet 9. november 2009 #6 Skrevet 9. november 2009 Eldste hadde lungebetennelse da han var 14 mnd`er. Etter å ha fått paracet lekte han og var i "god" form mens vi ventet 2 timer(var en misforståelse!) på legevakta og vi var nesten flaue da vi kom inn. Det viste seg at han hadde crp på 300 og vi blei sendt rett på sykehuset der de til slutt fant ut han hadde lungebetennelse. Så det jeg ville ha gjort, var å følge 3 dagers regelen, om ungen har feber på 4. dagen ville jeg tatt en crp-prøve av han for å utelukke bakteriesykdom. Minstemann var nettopp syk, tok tamiflu og hadde bare feber i 2-3 dager, så vi slapp å komme så langt =) God bedring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå