Gå til innhold

Hvilket bilsete har dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så usikker på hvilket sete vi skal kjøpe... helst et som ikke er for bratt i ryggen, men som heller ikke tar altfor stor plass... Vi kjører en avensis, og har et barensete i den fra før av...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kjører Volvo v40. Har ei jente på 2,5 år som har et BeSafe izi combi. Den lille nyfødte som forhåpentligvis snart kommer, skal ha maxi cosi cabriofix, sete som festes med isofix.

Skrevet

Britax

Skrevet

vi også har volvo v40.. er det isofix i den bilen???

Skrevet

Vi har Avensis og har Akta Graco Logical S (0-13 kg) babysete med base. Til sete nr. 2 har vi Akta Graco Cosmic Comfort (9-25 kg). Fornøyd med begge to.

Skrevet

vi har kjøpt maxicosi cabriofix, synes dette er ett enkelt og greit sete som tar liten plass og som ikke er så rett i ryggen, også er det jo ett stort pluss at vi kan feste det på quinny vognen vår:)

Skrevet

Snohvit86, det er isofix i alle biler nyere enn 2006 modell.

Vi har også maxicosi cabriofix som vi også brukte til førstemann.

Skrevet

ja men grunnen til at jeg spør er at de slutta å produsere volvo v40 for noen år siden. de begynte å lage v50 heller:o)

Skrevet

har britax babysafe med beltebase...

Skrevet

Vi skal kjøpe Maxi Cosi cabriofix med easyfix-base. Finnes mange gode stoler i den klassen men de er innmari tunge å bære. Så valget var enkelt denne gangen.

Skrevet

acta graco med base.Veldig fornøyd.Brukt den til en før.

Skrevet

Vi har kjøpt maxi cozi cabriofix, og man trenger ikke å ha isofix i bilen for å feste den. Beltet fungerer like godt som festeanordning som isofix til den babystolen:-) Vi har det nemlig selv i vår bil:-) I tillegg er den barnestolen både lett å bære og tar ikke altfor for stor plass:-)

Skrevet

Maxi cosi cabriofix-kjører Toyota avensis stasjonsvogn. Lett og grei stol med god stilling for barnet...setet har isofix...MEN det fungerer like greit å bruke setebeltet som festeanordning.

Skrevet

Vi er førstegangs, og har derfor ingen erfaring. Så vi gjorde det enkelt; vi sjekket forbrukertester på nett og i blader (forbrukerportalen, NRK og bladet "Gravid") og i alle de tre kom Britax Römer med isofix best ut som det sikreste setet pluss at det er veldig anvendelig siden det har isofix-base, så da kjøpte vi det. :)

Skrevet

Vi hadde besafe izi sleep til første mann. og nå har det kommet med base og mulighet for å festes på en rekke vognunderstell. Vi var superfornøyd for prinsessa vår sov veldig dårlig og med det setet kunne hun være i det til hun våknet. vi la det ned slik at vi ikke trengte å bekymre oss om for mye belastning for ryggen som er et problem i alle seter. For de små skal helst ikke sitte det gjelder også bilseter for lenge om gangen. vel det er litt tungt men til gjengjeld varer det til ett årsalderen eller lenger ettersom hvor lang eller kort barnet er. vi reiste mye så brukte det med på tur til lhun var over året, istedet for å ta med den større og svært tunge bilsolen som vi jo nå må gjøre. Hadde det fantes tvillingvogn jeg kan feste de på hadde jeg definitivt gått for det igjen men nå må jeg tenke mer praktisk enn barnevennlig dessverre med to på en gang og en fra før.

Skrevet

er ikke det izi sleep setet veldig tungt og klumpete å flytte på? Ser for meg at det ikke er noen god løsning å skulle være rundt på??.. ser jo ut som at basen nærmest sitter fast i sete..

Skrevet

Har kjøpt Be safe Izi sleep.

Tok den for at ryggen kan legges ned og at vi kan bruke den ganske lenge. Den kan festes rett på TFK-vogna.

Ja, den er litt tyngre enn de andre stolene, men det ser jeg på som en fordel, den er litt større og varer lenger.

Har ikke store problemer med å løfte tungt.

Men jeg har ingen erfaring med stolen, så det gjenstår å se.

Skrevet

vi har izi sleep, og synes det er genialt. basen er jo lett å klikke av, og stolen er nok ganske tung, men jeg er ikke så pinglete i armene, så går fint for meg å bære med meg. Men har sett at mange andre sliter litt med den, er jo ikke så letthåndterlig hvis man skal dra den med seg overalt.. Med oss blir det bare inn og ut av dagligvarebutikkene, så derfor synes jeg den var et godt valg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...