MღM Skrevet 9. november 2009 #1 Skrevet 9. november 2009 Har en sønn på fire mnd. nå og hadde i utgangspunktet tenkt å ha to tette, men skulle gjerne hatt erfaringer fra dere som har gjennomført dette. Burde vi bare kjøre på og bli gravide med en gang eller er det lurest å få jobbet litt i mellomtiden. Må nevne det at jeg ikke har noen jobb å gå til, så aner ikke når eller hvilke type jobb jeg kommer til å få, og sannsynligheten for at det blir et dårlig betalt vikariat er ganske stor. Men nå er det ikke bare økonomi jeg lurer på, hvordan er det å ha to småttiser så tett? Håper noen har gode råd å komme med
3 tette gutter Skrevet 10. november 2009 #3 Skrevet 10. november 2009 Har 2 tette gutter (under 14 mnd mellom de) og venter no gutt nr. 3 på godt under 4 år( 3 år og 8 mnd for å være nøyaktig) :-) For oss har det godt veldig greit, angrer ikkje ett sekund. No når de er 2 1/2 og 3 1/2 så kan de til tider leike aleine på rommet sitt i timesvis :-) Selfølgelig krangler de så busta fyker og, men sånn er det jo med søsken... Det skal sies at min førstemann var en engel, sov mye og var /er ikkje en krevendes liten tass...Hadde nr. 2 komt først kunna ting fort føltes anneledes... Den økonomiske biten må dere sjøl vurdere...Har man valgt 100 % dekning første svangerskap (dersom man har hatt krav på fødselspenger) får man jo utbetalt samme summen neste gang.. Lykke til med valget !!!
♥allegodetingertre♥ Skrevet 10. november 2009 #4 Skrevet 10. november 2009 Jeg har to tette....det er 11 mnd mellom de. Det har gått bra å ha de så tett. De har veldig mye glede av hverandre og de lærer mye av hverandre. Det er slitsomt til tider, men absolutt verdt det! Og nå venter jeg barn nr 3. Så da får jeg tre tette unger. Jeg angrer ikke på at jeg har fått/får de så tett.... Håper det var ett tilfredstillende svar. Lykke til med avgjørelsen.
MღM Skrevet 10. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 10. november 2009 Tusen takk for svar jeg heller veldig mot å kjøre på, men må jo ha med mannen min på dette også, han er litt mer usikker. Har også lest at man egentlig burde vente ett år med tanke på at kroppen skal komme seg etter forrige svangerskap/fødsel. Har dere merket noe spesielt der? har det vært mer slitsomt med sv.skap nr. 2?
♥allegodetingertre♥ Skrevet 10. november 2009 #6 Skrevet 10. november 2009 Det er selvsagt tungt å gå gravid når du i tillegg har en liten krabat som "krever" sitt. Men svangerskapet går mye fortere.... og som sagt...de har mye glede av hverandre når de vokser opp.
MღM Skrevet 10. november 2009 Forfatter #7 Skrevet 10. november 2009 Det er hovedtanken, at de få mye glede av hverandre var bare redd at selve svangerskapet ville være mye tyngre i seg selv. Forventer at det blir litt tyngre neste gang siden man har en liten en som krever mye. Ja, da er det bare å vurdere litt for og imot tror jeg heller mot for Takk igjen for tilbakemeldingen
3 tette gutter Skrevet 10. november 2009 #8 Skrevet 10. november 2009 Mitt nr 2 var ikkje noe verre, ikkje mange plager no heller ;-) Dette har man sjølsakt ingen garantier for uansett... KJØR PÅ :-)
MღM Skrevet 10. november 2009 Forfatter #9 Skrevet 10. november 2009 Mitt første sv.skap var mer eller mindre problemfritt, så satser på at neste blir like greit - også en grunn til at jeg føler jeg kan kjøre på med en gang Jeg har egentlig bestemt meg, men må bare få overbevist mannen min om at dette er beste løsning altså å begynne å prøve igjen NÅ
NormaJean Skrevet 11. november 2009 #10 Skrevet 11. november 2009 mitt første svangerskap var ganske ok, var ikke kvalm eller noe, jeg ble gravid igjen når lillegutt var 11mnd. Nå er jeg KJEMPE DÅRLIG:( Er utrolig kvalm hele tiden, gått ned i vekt og er bare slapp og sliten..... vondt i magen og i ryggen, Lillegutt kan ikke gå så jeg må bære han opp 3 etasjer hver dag. Jeg er hjemme med han og jobber kun 55% natt. Er ganske utkjørt for å si det slik. Jeg skriver dette bare for å vise deg at det er ikke utdelt positivt å bli gravid fort igjen. Nå er ikke jeg så tidlig ute som de andre som har svart deg, men skulle gjerne ønske det var litt lenger tid imellom svangerskapene. (ikke helt planlagt gravid denne gangen, hehe)
MღM Skrevet 11. november 2009 Forfatter #11 Skrevet 11. november 2009 Sant sant, man vet aldri helt hvordan neste svangerskap vil bli og siden dette er førstemann så vet jeg jo heller ikke hvordan det blir dess større han blir...annet enn at jeg regner med at han blir veldig aktiv Det første svangerskapet vil jo stort sett bli det enkleste i forhold til at man bare har seg selv å ta hensyn til. Får jeg med mannen min, så tar jeg sjangsen på veldig tett, ellers så får vi vente som planlagt...men det blir jo så snart som mulig uansett Takk for svar NormaJean
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå