lillesøster skal bli storesøster Skrevet 9. november 2009 #1 Skrevet 9. november 2009 Lillemor har i det siste begynt å skal legge seg i våres seng om kvelden. Lesing ol foregår i hennes seng først, men så skal hun absolut sovne i vår seng. Er forøvrig ikke noe stort problem, er jo bare å flytte henne inn på hennes eget rom, i egen seng når vi skal legge oss, og hun sover like godt, men jeg synes det er en uvane. Forslag til hva vi kan gjøre for at hun skal sovne på sitt eget rom? Hun har dyne og pute med hyggelige motiver, som jeg har presisert at får ikke være med inn i vår seng, hun har gardiner med prinsesser på, samt prinsesser klistret på veggen. koselig lys har hun om hun vil ha det på. Er ingenting som tilsier at hun ikke har det hyggelig der. Hun har ikke lekene sine der heller, så det er ikke det at hun blir for opptatt med leker.
moota m storebror&lillebror Skrevet 9. november 2009 #2 Skrevet 9. november 2009 Kanskje hun savner kos med dere? Hva om dere ligger i senga (hennes) med henne og leser, prater ol når hun har lagt seg. Er i så fall lurt å forberede henne på det. F.eks snakke om det en dag hun er hjemme, litt på formiddagen og litt på ettermiddagen. At hun må lære seg å sove i sin egen seng nå.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 10. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 10. november 2009 Vi gjør jo det, leser og koser i hennes seng når hun legger seg. Men når vi sier god natt, så skal hun over i vår seng. Hun ligger jo helt alene der, får ikke noe mer kos der etter kvelds stunden. Hun blir jo lagt i sin egen seng når vi legger oss uansett. Har hendt hun har fått sove i vår seng sammen med pappaen når jeg har vært på nattevakt, så det kan kanskje også ha en sammenheng når jeg tenker meg om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå