Anonym bruker Skrevet 9. november 2009 #1 Skrevet 9. november 2009 jeg ble alene i september og behandlingstiden er tre mnd.. synes det er rart at man ikke får det før... her må jeg ¨låne alt i mens og allerede nå skylder jeg over 20000 kr..
Anonym bruker Skrevet 10. november 2009 #2 Skrevet 10. november 2009 Jeg fikk noe dagpenger så hadde penger til mat, mens jeg ventet på ensligforsørger stønadene fra nav. Lånte noe av foreldrene mine. Har veldig snill barnehage som jeg fikk utsettelse på alt av barnehageregninger av til jeg fikk pengene fra nav. Og en snill utleier som gjorde det samme i forhold til husleia! Men det ble jo utrolig stressende å gå me en bunke regninger som skulle vært betalt allerede. Gikk til slutt innom NAV å ga beskjed om at enten så fikk de sørge for å behandle søknadene sånn at jeg hadde penger på konto innen 14dager eller så kom jeg til å komme med alle regningene mine å ikke gå derfra før alle var betalt. Fordi at den psykiske påkjenningen det var å vite at jeg hadde regninger for godt over 30.000kr ligende ble grusom å leve med fra dag til dag.
moota m storebror&lillebror Skrevet 10. november 2009 #3 Skrevet 10. november 2009 Bf kjøpte meg ut av huset så jeg levde på de pengene. Barnetrygd og kontantstøtte er jo penger som kommer fordet om. Og lillebror har forhøyet hjelpestønad. Så vi levde på det i mens.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2009 #4 Skrevet 10. november 2009 bor hos foreldrene mine i mens søknadene behandles så vi lever på dei for øyeblikket. har dobbel bt så litt har vi jo men det er ikke til å leve på.
rl84 Skrevet 10. november 2009 #5 Skrevet 10. november 2009 Bur i kjellarleilighet hos foreldra mine å slepp å betala husleige, men eg har foreldrepengar, barnetryg og barnebidrag så klarer oss fint. men har venta på os i 4!! mnd no..
Anonym bruker Skrevet 10. november 2009 #6 Skrevet 10. november 2009 Snakk med sosialen, de kan sikkert hjelpe deg. Måtte til slutt gjøre det fordi jeg klarte ikke å spørre foreldrene mine noe mer om penger. Men fikk overgangstønaden før de rakk å behandle søknaden min på sosialen så da kunne de bare kaste den.
kajak&Daniel Skrevet 11. november 2009 #7 Skrevet 11. november 2009 Jeg ble også alene i september.... Søkte da om alle mulige stønader, inkludert sosialstønad, og nå i forrige uke fikk jeg endelig innvilget overgangsstønad. Jeg fikk sosialstønad, men det rakk ikke så langt... Så jeg har brukt mastecard. I tillegg bad jeg om utsettelse på husleie og barnehage. Så nå som jeg har fått penger, må jeg først betale tilbake alt det jeg skylder.... Så håper at jeg kommer meg ajour om ikke altfor lenge! Håper du får svar på søknadene snart du også! F.eks. bostøtten, fikk jeg svar på ganske fort. Fikk også utvidet barnetrygd for en stund siden...
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #8 Skrevet 11. november 2009 Bodde hos foreldrene mine og dem hjalp meg med det jeg trengte til jeg fikk penger.
Miss Honey Skrevet 16. november 2009 #9 Skrevet 16. november 2009 lånte av foreldrene mine! med en gang alt nav skyldte meg kom inn på konto, betalte jeg tilbake...
Lollinondodda Skrevet 17. november 2009 #10 Skrevet 17. november 2009 Er lenge siden jeg ble alene..men mens jeg venta på penger fra nav,så fikk jeg fra sosialen,men ikke nok,så måtte låne penger fra venner og familie i flere mnd.og når jeg endelig fikk fra nav,så gleeeda jeg meg til betale tilbake til de som hadde vært så snille å lånt meg,men da tok fader i meg sosialen tilbake,det de hadde gitt meg..det var bare et lån,i vente på penger fra nav!!
Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #11 Skrevet 18. november 2009 Jeg måtte ta et dyrt forbrukslån. NAV brukte 8mndr på behandlingen av alle mine søknader (OS, utvidetl bt, bidrag fra far), men rentene på lånet dekket de ikke, selv om det var NAV som somlet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå