Anonym bruker Skrevet 9. november 2009 #1 Skrevet 9. november 2009 ... hva skal til for at barn får det? mitt barn på 2 år har flotte sunne tenner men får jo saft, juice, boller, kaker. osv osv ja i helger og bursdager altså!! og er h*n overtrøtt og grinete hender det også at barnet har blitt lagt uten tannpuss... har så noia for at h*n skal få det....har et sunt og variert kosthold...men youghert hverdag, kjenner du noen barn med brune tenner? og hva spiste de som gjorde at de fikk det??? vet det kan komme av amming også ammet 1 år.
Gjest Skrevet 9. november 2009 #2 Skrevet 9. november 2009 Amming, selv nattamming, gir ikke problemer med tenner. Det er en gammel myte som stammer fra at folk antok at kumelk og morsmelk er ett fett. Brute tenner hos små barn kan komme av misfarging fordi mor måtte bruke visse typer antibiotika under svangerskapet, i hvert fall. Ellers er jo dårlig emalje noe som kan føre til at barn får misfargede tenner. Ellers er jo kola, kaffe, te og rødvin fy fy for tennenes emalje, men jeg håper da at folk flest har vett til å holde ungene sine langt unna det
Anonym bruker Skrevet 9. november 2009 #3 Skrevet 9. november 2009 Vet om flere som har fått det etter å ha brukt masse medisiner. Flytende medisiner..
Anonym bruker Skrevet 9. november 2009 #4 Skrevet 9. november 2009 takk for svar... har i grunn hørt at asma barn kan få dårlige tenner pga medisin... hi
Gjest Skrevet 9. november 2009 #5 Skrevet 9. november 2009 Jo, jeg har astma og kan skrive under på at medisinene ikke er spesielt bra, i hvert fall ikke når man har dårlig emalje i utgangspunktet. Gutten jeg skrev om som hadde brune tenner fikk masse medisiner forresten. Det var nok derfor han også hadde det. Men hull får man mye lettere enn brune tenner da, så det er lurt å passe godt på tennene da
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 9. november 2009 #6 Skrevet 9. november 2009 Min har brune og grønne tenner grunnet leverskade og bilirubin
Anonym bruker Skrevet 9. november 2009 #7 Skrevet 9. november 2009 MIn manns datter har brune tenner pga medisiner hun fikk når hun var liten. Nå er nesten alle melketenne detti ut og det har kommet nye fine, hvite tenner heldigvis. Mi minste har en stygg tann, den har nesten alltid vært slik. Den ser helt grå ut, og ble slik etter ett fall fa hun var liten. Tannlegen sier det ikke er noe galt med den, så jeg får stole påhenne. Ei anna jente her har en tann som har blitt mer og mer gul, noe jeg syns har vært veldig rart siden alle de andre er kjempe fine. Men nå er den løs, og ramler nok snart ut. så det er nok grunnen.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2009 #8 Skrevet 9. november 2009 Utlendingsunger har brune tenner fordi de ikke pusser dem, og fordi de får spise og drikke det de vil.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2009 #9 Skrevet 9. november 2009 Min barndomsvenninne hadde bare brune stubber til melketenner. Ingen medisiner, og heller ikke dårlig hygiene. Det bare var slik. Men hennes varige tenner har vært råsterke. 40 år og null hull:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå