Gå til innhold

har du fullt foreldre ansvar, hovedomorg, barna 100 %?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må sette meg ned og skrive en ny avtale hvor det signeres på at jeg har barna 100% og har fullt foreldre ansvar slik at jeg har myndighet til å være den som signerer på ting, tar avgjørelser osv.

hvordan er deres avtale skrevet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den andre foreldren blir borte.... lenge... på ubestemt tid, will he/she ever???? det går iallefall år.....

Skrevet

ehm mulig jeg er treig, men hvilken avtale?

Altså hvem har foreldreansvar nå?

Jeg har fullt foreldreansvar, hovedomsorg og gutten min 100%.. :)

Skrevet

Hei

jeg mener altså...

nå har vi delt foreldreansvar.

hovedomsorgen er det jeg som har (siden de er hos meg ca 60%)

og vi har signert avtale på dette, delt foreldre ansvar + hos h*n annenhver helg og 1 dag i uken.

når h*n nå blir borte, med lang - lang varighet - ingen som vet hvor lang, da bør jo jeg ordne det slik at jeg får FULLT foreldre ansvar!!??

foreldreansvar var det vist - jeg blander vist alle disse ordene...???

håper på svar i kveld.......

Skrevet

Aha da forstår jeg :)

hmm, det var litt vanskelig...men hvis ene av foreldrene reiser av en eller annen grunn, og blir borte over lengre tid slik at den andre av foreldrene på et eller annet tidspunkt blir nødt for å ta viktige avgjørelser alene, så tror jeg uansett at det lar seg gjøre. Det er vel om far setter seg på bakbena at du f.eks ikke kan ta en avgjørelse alene, og det kommer han vel ikke til å gjøre?

Men forstår dilemmaet ditt. Ta å ring nav og hør, eller spør om henvisning til noen som kan ha peiling.

Foreldreansvar er det nok du mener ja.

Men hvis han "bare" har såkalt vanlig samvær(annen hver helg og en dag i uken), hvorfor har du bare 60%?

Skrevet

sikkert enda en ting jeg tar feil av da....

annenhver fredag fra ettermiddag til mandag morgen.

1 dag i uken fra ettermiddag til morgen

(henter og bringer i bhg)

hva blir det da?

Skrevet

Helt ærlig så vet jeg ikke!

Men ser jo at det er mer enn vanlig samvær siden det er overnatting til mandag- og overnatting en dag i uken..så det er vel tilnærmet riktig at du har 60% ja :) blir vel 10 overnattinger per mnd da, så 1/3, men hvordan det regnes i prosent vet jeg ikke..

Dumt at samvær plutselig opphører da etter såpass jevnlig samvær! :/

Skrevet

utrolig dumt at samvær opphører ja!

Men, jeg mener jo at jeg må ha full foreldre rett, iom at varigheten er så uklar som den er. Det er snakk om år, og skjer det noe, kan ikke jeg vite om jeg får tak i h'n på kort varsel!

Vil komme på korte besøk før h'n drar igjen. - men om det vedvarer med besøkene, vet jeg ikke...

ville vist dette med foreldre retten nå jeg, jeg ville sendt avgårde et svar, som sikkert ventes på!

Skrevet

et svar? det er jo bare dere som kan finne utav om det er det rette for deres situasjon :)

Skrevet

sendt meg en mail, jeg har tenkt lenge og vel på denne, og vil få sendt avgårde en tilbakemelding nå!

spørsmålet er om jeg skal bare sende det, eller jeg skulle snakket med nav / fam. kontor eller noe først.....

men kan også sjekke hva h'n tenker om saken også....

skjønner at "et svar" er ikke noe jeg kan vente å få fra dere - som ikke kjenner til hele situasjonen!

men får jo alikevel noen svar! :-)

Skrevet

Du som vil prøve å få full foreldre-rett har da uansett ikke så mye å tape på å spørre andre parten? :)

Kjør på om det føles riktig :o)

Skrevet

foreldreansvar er egene skjemaer far skal signere og du må sende inn. ellers så er det vel som hver annen avtale at dere skriver og skriver under.

Jeg har barna 100% fast og har barn alle høytider bursdager og annet, far besøker barna i deres hjem etter avtale med meg.

Han bor ikke i norge og kommer 2-3 ganger per år.

Neste gang han kommer er i jula faktisk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...