*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 9. november 2009 #1 Skrevet 9. november 2009 Pappaen til datteren min bor der, og hun maser og maser om å få besøke han, så nå har jeg lovet henne at vi skal spare penger og reise dit på ferie for å besøke han. Dilemmaet mitt er at han bor i slum-områdene, og dit tør ikke jeg reise. Jeg må føle meg trygg hvis vi skal dra over, hvor kan dere anbefale oss å bo da? Jeg har forsøkt å søke på nettet etter reiser til Brasil, men finner bare priser på flybilletter, ikke noe info om de typiske ferie-områdene i Rio. Kan noen anbefale hotell, reiseselskap osv? Hvor mye penger bør jeg regne med å måtte spare opp (En voksen, ett barn + baby? Og når på året er det best å reise? Hvordan har dere opplevd Rio som reisemål? Er det dyrt å leve der, tenker da på spise ute, aktiviteter osv? Tja, dette var vel det jeg lurte på i første omgang
Melkedrøm Skrevet 9. november 2009 #2 Skrevet 9. november 2009 Ikke så mye svar på det du spurte om, men jeg reiste som backpacker i 2003, og første stopp var Rio. Tror vi var der et par uker, og vi syntes det var billig der- sammenlignet med norske priser Om du ikke har vært der før er det en STOR overgang fra Norge- synes hvertfall jeg.. Vi hadde planene klare om å få tak i en taxi og komme oss til et hotell, men det første som møtte oss på flyplassen var 30 taxi sjåfører (tuller ikke) som kjempet om å kapre oss som kunder. Det var første tabbe, og vi ble tatt veldig på senga der siden vi ble stående 1/2 sek å tenke oss om hvor vi skulle gå hehe. Vi spiste ute hver dag så og si, og budsjettet vårt holdt hele jorda rundt for det, men kan jo hende det har skjedd store forandringer siden den gang. Vi bodde mesteparten av tiden på et backpaker sted like ovenfor copacabana, og det var helt supert område hvertfall Vi kjøpte billett gjennom Kilroy travels i Sverige (om jeg ikke husker helt feil), og det var masse å spare på det. Vi betalte ca 15 000 for hele denne rundreisa: Oslo- London-Rio. Chile- NZ. NZ- Australia. Australia- Thailand. Thailand- London. London- Oslo. Så sjekk svenske selskaper før du kjøper noe i Norge er mitt råd. Ellers vil jeg ønske deg god tur, og prøvd å lært meg litt av språket før du reiser- hvis du ikke kan det allerede da
thea - M har gull i gulping Skrevet 9. november 2009 #3 Skrevet 9. november 2009 Jeg husker ikke hotellet vi bodde på, men vi bodde ikke langt fra copacabana.. Veldig fint der vi bodde. Husker det var mye politi der som passer på turistene osv. Det var ikke dyrt der:) Men hadde jeg vært deg ville ha dratt med en voksen person til:)
Melkedrøm Skrevet 9. november 2009 #4 Skrevet 9. november 2009 Enig med deg ang det med en voksen person til ja.. Jeg hadde ikke følt meg helt komfortabel alene med to små barn i en slik setting.
*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 9. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 9. november 2009 Takker for svar Nei, jeg reiser ikke alene med 2 små til Rio Skrev bare om oss, siden det er meg og barna jeg skal betale for. Når på året reiste dere til Brasil?
thea - M har gull i gulping Skrevet 9. november 2009 #6 Skrevet 9. november 2009 I september/oktober.. Var veldig fin temperatur der nede:) Godt og varmt..
hellohello:-o Skrevet 10. november 2009 #7 Skrevet 10. november 2009 Hei. Var i Rio for 3 år siden. Kjempeflott men utrygt for barn. Jeg vil gjerne dit i igjen en gang. Kjempe opplevelse. Var der i Februar, så vi var med å danset samba i paraden. Da lå det på 35-38 grader. Vi reiste med Startour. Med hotell og reise var det vel ca 15000 per pers, så ikke så værst syntes jeg. Billig å leve der, men viktig å ikke gå med noe som helst som kan friste gatebarna. Vi ble utsatt for de, fikk ikke tatt noe fra oss, men ubehagelig opplevelse.. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå