Gå til innhold

Kan jeg pålegge far mere samvær???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slik som det er nå har jeg 100% omsorg for barna. Dva at han har barna annenhver helg og noen timer hver onsdag...

Jeg vil at far skal ha barna 30% og jeg 70%. Slik som sitvasjonene er nå så har jeg ingen fritid og i tillegg er det broblemer med min jobb sitvasjon. Barna er 3 år og 17 mnd gammle. Jeg mener at barna også har godt av og være mere med sin far enn det de er pr i dag.

Bf er veldig opptatt at han skal ha det best mulig og legger absolutt alt ansvar over på meg. Han kaller meg vannskelig om jeg ber han stille opp på et foreldremøte i barnehagen eller om han kan bli med ungene på helsestasjonen. For det er ikke hans jobb lenger mener han. Og om jeg får han til og stille opp etter mye om og menn så er det ikke måte på hvor grei og hjelpsom han er og jeg er selvfølgelig fæl siden jeg da "tvinger" han til dette.

Men om jeg drar han til mekling og foreslår en 30/70 fordeling, kan han nekte da??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner at du trenger avlastning, for jeg er 100 % alene med et barn selv.

Men vil du virkelig sende barna til en pappa som faktisk ikke vil?

Skrevet

Ja, han kan nekte, og det er ingenting annet enn å prøve å overtale ham du kan gjøre.

Sånn er det.

Syns faktisk du skal være glad for at han faktisk har annenhver helg, for han kunne latt det også være uten konsekvenser.

Skrevet

Problemet er at jeg snart ikke får avlastning i helgene heller pga min jobbsitvasjon, jeg trenger barnepass et par kvelder i uka pga av jobb. Og siden han i følge seg selv er så ekstremt behjelpelig med og passe barna da så nekter han og dem i helgene... jeg driver og søker ny jobb, men det er ikke enkelt og finne jobb på dagtid her jeg bor.

HI

Skrevet

Annenhver helg og hver onsdag er faktisk 30%

30% er 110 dager i året. Så når du da legger til 3 uker ferie og annenhver påske og jul så er du i 30%

Skrevet

For det første, lær deg å skriv. For det andre, hva klager du på, med fri annenhver helg og hver onsdag?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...