Snart 3 søte små ;) Skrevet 9. november 2009 #1 Skrevet 9. november 2009 Nå vet jeg ikke hva jeg skal finne på... HVORDAN skal jeg få lille frøken trassig til å høre ??? Alle slags tips motas med stor takk
skilt Skrevet 9. november 2009 #2 Skrevet 9. november 2009 Vet jo ikke hva som gjør at hun trasser eller hvordan situasjonen er, men denne artikkelen har jeg lest, og den har hjulpet meg mye de gangene(!som bare blir flere!) da min kjempesøte go gutt forvandles til ett lite troll. Håper du kan bruke noen tips da http://www.klikk.no/foreldre/foreldrerollen/article509990.ece
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 9. november 2009 #3 Skrevet 9. november 2009 Vi har også verdens nydeligste 3-åring som plutselig forvandles til et troll. Her er de mest effektive måtene her i huset: - tell til 3. F.eks vi skal gå ut og han nekter kle på seg. Jeg sier nå teller jeg til 3 og så kommer jeg og henter deg. Utrolig effektivt og fungerer stort sett. - når han får skikkelige utbrudd der han hyler og skriker får han beskjed om at han blir satt i trappen (altså trappen opp til 2.etg) og må sitte der til han har roet seg. Da går vi og snakker med han når han har roet seg. - Får han sånne anfall der han "JEG SKAL HA GODTERI" overser jeg det. Og om det ikke slutter blir han satt i trappen.. Han har faktisk aldri fått disse trass-anfallene andre steder enn hjemme og hos besteforeldrene. Det hender det blir brudulje når jeg henter i barnehagen, men da bare bærer jeg han i bilen.
1+2=3jenter Skrevet 9. november 2009 #4 Skrevet 9. november 2009 Les boka "De utrolige årene". Vi går på kurs basert på boka, og har merka STOR forbedring. Noen stikkord: -Lek minst 10min med barnet hver dag -ROS MASSE(konkret, ikke bare nå var du flink, men beskriv hva hun var flink til) -korte konkrete beskjeder -ignorer det som kan ignoreres Ellers går det vel over om noen år:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå