Gå til innhold

Hjelp ang oppdragelse av lite troll på 3 år!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå vet jeg ikke hva jeg skal finne på... HVORDAN skal jeg få lille frøken trassig til å høre ???

Alle slags tips motas med stor takk ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har også verdens nydeligste 3-åring som plutselig forvandles til et troll. :)

Her er de mest effektive måtene her i huset:

- tell til 3. F.eks vi skal gå ut og han nekter kle på seg. Jeg sier nå teller jeg til 3 og så kommer jeg og henter deg. Utrolig effektivt og fungerer stort sett. :)

- når han får skikkelige utbrudd der han hyler og skriker får han beskjed om at han blir satt i trappen (altså trappen opp til 2.etg) og må sitte der til han har roet seg. Da går vi og snakker med han når han har roet seg.

- Får han sånne anfall der han "JEG SKAL HA GODTERI" overser jeg det. Og om det ikke slutter blir han satt i trappen..

Han har faktisk aldri fått disse trass-anfallene andre steder enn hjemme og hos besteforeldrene. Det hender det blir brudulje når jeg henter i barnehagen, men da bare bærer jeg han i bilen.

Skrevet

Les boka "De utrolige årene". Vi går på kurs basert på boka, og har merka STOR forbedring. Noen stikkord:

-Lek minst 10min med barnet hver dag

-ROS MASSE(konkret, ikke bare nå var du flink, men beskriv hva hun var flink til)

-korte konkrete beskjeder

-ignorer det som kan ignoreres

Ellers går det vel over om noen år:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...