Gå til innhold

Vaksine når man har hatt svineinfluensa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen sier at man da ikke trenger å ta den, andre sier at man trenger. Noen som vet, og kan henvise til sikre kilder? ;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er nesten helt sikker på at jeg har lest inne på www.pandemi.no at man ikke trenger vaksine hvis man har gjennomgått sykdommen allerede. Du får lete litt derinne selv blant vanlige spørsmål, tror jeg det er. Har du hatt sykdommen, har du antistoffer mot sykdommen allerede og skal derfor ikke trenge vaksine.

Skrevet

Om du har hatt påvist influensa (altså sendt inn til laboratorie) så trenger du det ikke.

Om du bare antar at det er det du har hatt så bør du ta den.

Uansett ... det er ikke farlig å ta vaksinen selv om du har hatt influensaen, så slik sett er det kanskje lurest å ta den.

Kilde ... tja, hørte det med et halvt øre på tv for litt siden.

Skrevet

Ok, fant det på pandemisidene nå. Men jeg er jo rimelig sikker på at det er svineriet, selv om hun ikke har testet seg. Tipper hun dropper vaksina.

Skrevet

Fra pandemi.no

Spm: Dersom man allerede har vært syk med influensa, behøver man da vaksineres?

Svar: Gjennomgått sykdom forårsaket av ny influensa A(H1N1) kan gi beskyttende immunitet, mens annen influensa/influensaliknende sykdom ikke vil gi immunitet. I og med at de fleste ikke vil vite sikkert hvilket influensavirus som har gitt sykdom, eller om sykdommen skyldes andre virus eller annen smitte, er det sikreste å ta vaksinen hvis man ønsker å beskytte seg. Det er ikke farlig å ta vaksinen selv om man allerede har hatt ny influensa A(H1N1).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...