Gå til innhold

Adoptere fosterbarn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke personlig - men vet at barn som blir fratatt foreldrene ved fødsel/tidligste leveår, ofte ender opp som adopsjonssaker når barnet er rundt 10 år. Da fratrer gjerne fosterforeldrene sin jobb for Bufetat - og overtar barnet for godt.

Jobber på en avrusningsenhet der vi stadig har gravide rusmisbrukere innom på tvangsparagraf. De færreste beholder babyen - den blir tatt av barnevernet ved fødsel. Pga høy tilbakefallsprosent til misbruk får de færreste noensinne tilbakeført barnet. Men - disse ungene kan jo være både abstinente, skadet og har generelt dårlige gener å slekte på, så utfordringen kan være stor. Uansett - de fortjener et godt hjem mer enn noen! Lykke til hvis du går for dette - da gjør du en kjempejobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''og har generelt dårlige gener å slekte på, ''

 

Den syns jeg var litt på kanten. Har du dokumentasjon på den eller? Jeg tror det er mye oftere andre grunner til at mennesker blir rusmisbrukere, eller ikke klarer å ta vare på barnet sitt, enn at det er genetisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke helt den erfaring du sikkert tenker på, men forteller om min erfaring:

 

Vi er fosterforeldre og før plassering av barnet fikk vi spørsmål fra barnevernet om vi var åpne for adopsjon hvis det ble aktuelt, noe vi sa ja til.

Vi forstod det slik at dette var en langtidsplassering med mulighet for adopsjon. Vi fikk plassert et barn under 1 år og har vært fosterforeldre i noen år nå. Det er enda ikke aktuelt med adopsjon, men ser ikke bort ifra at det kan bli aktuelt når barnet blir eldre. Det har mye med tilhørighet og gjøre for barn når de blir eldre. Vi vet som sagt ikke om dette noengang kommer til å skje, men er åpne for det. Barnet vokser opp i hjemmet vårt som vårt eget og vil alltid se på oss som mamma og pappa...selv om det ikke blir adoptert.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...