Gå til innhold

Hvorfor reagerer noen sterkere på vaksinen enn andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man i teorien har hatt svineflu uten å bli testet for så og ta vaksine. Vil kroppen da tenke: dette kjenner jeg til og gi mindre bivirkninger? Lurer veldig... Tok vaksine i dag har ikke merket noe som helst. Kanskje jeg har fått vann:)))

eller så kommer virkningen i morgen eller dagen etter...?:)

glad jeg tok den, ble veldig rolig etter en lang samtale med en kirurg på sykehuset.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle er forskjellige, og reagerer derfor forskjellig :) Og man trenger ikke få bivirkninger, jeg hadde ingen bivirkninger annet enn at jeg var øm i armen der vaksina ble satt.

Skrevet

Dette er jo en spesielt oppløftene link å lese for oss som er vaksinert og tatt et valg!!

Det er faktisk flere som har dødd av influensaen enn av vaksinen..

Hvis man er allergisk så kan man dø av nøtter også..

Syntes ikke det er spesielt relevant å svare på hvorfor ulike mennesker har ulike bivirkninger med en link til en gutt som ingen kjenner forhistorien til!

Nå må dere kvakksalere og alternative halleluja damer slutte med propaganda om hvor farlig vaksinen er!

Selv om dere er liveredde for å ta et valg så kan det være farlig å sette kjepper i hjulene på de som er usikre som kan bli veldig syke

av denne influensaen!

Skrevet

Så kjempeenig med 20.05 her!! Det er jammen mye kvakksalveri ute og går. Dersom man hadde satt seg inn i faktaopplysningene rundt denne vaksinen, så ville en fort skjønt at f.eks. mengden kvikksølv har INGEN helsemessig betydning. En ville også sett at skvalen ble urettmessig anklaget for å gi autoimmune sykdommer hos amerikanske soldater på 90-tallet. Forekomsten av dette syndromet var like stort hos soldatene som ikke var vaksinert, og det kunne derfor aldri trekkes paralleller mellom dette.

De (få, heldigvis) legene som har gått ut og bedt gravide forbli uvaksinerte, har INGEN støtte hos Legeforeningen eller fagmiljøet ellers. Mon tro om vi ville stolt på dem i en annen situasjon da?? Jeg ville ikke...Nei, jeg har vaksinert meg, babyen har det flott og vi gleder oss til jul !!

Skrevet

"Dette er jo en spesielt oppløftene link å lese for oss som er vaksinert og tatt et valg!!"

Hvorfor er dere her på Sykdomsdebatten da? Det ligger i ordet at det skal være en debatt, og ikke bare nesegrus beundring for "de tøffe og tapre som har tatt vaksinen".

Skrevet

Dette er en debatt og ikke tabloid hysteri!

Syntes det godt kan diskuteres vaksine vs ikke vaksine, men når man trekker inn tabloidstoff som fungerer som propaganda kan man tenke to ganger... Det INGEN dokumentasjon så langt at den vaksinen er farlig for gravide.

Tror dere at norske helsemyndigheter er ute etter en felles slakt av menneskene i landet vårt?

De som tror at helsenorge Gambler med oss som prøvekaniner er paranoide.

som alt mulig annet er det også noen der ute som reagerer allergisk på vaksine. Hva gjelder influensa eller andre typer vaksiner.

Derfor må man sitte å vente 20 min etter vaksinen for å være sikker på at pasienten ikke reagerer. Det er rutine.. Sånn har jeg alltid hatt det selv på barneskolen. Vente 20 min før vi går til timen.

Denne vaksinen skiller seg ikke ut fra noen andre vaksiner vi tok på barneskolen!

Hvis dere graver på Google finnes det en del folk som har dødd av BCG vaksinen også...

Skrevet

Hei.

Overse de som prøver å skremme folk med dødsfall etc her inne, de er bare ute etter å kverulere ;-)

Jeg tok vaksinen for 2,5 uker siden, fikk kun ømhet rundt stikkområdet. Folk reagerer forskjellig på vaksinen, så det er nok individuelt hva slags bivirkninger man får. Du kan lese om de vanligste bivirkninger på pandemi.no

Jeg er iallefall KJEMPEGLAD for å ha tatt det etter lang tids tenkning. Nå får nurket iallefall antistoffene i seg før fødsel, har termin i helga! Det som er enda bedre er at jeg slipper å stresse med evt smitte i nyfødtsperioden :-)

Lykke til!

Skrevet

Uansett hva hensikten måtte være med innleggene, opplever jeg det som feil å fortie artikler om alvorlige bivirkninger av vaksinen. Når foreldre skal ta avgjørelsen på vegne av barna sine, bør de være kjent med alle faktaopplysninger i saken. Virker det ikke temmelig egoistisk å legge lokk på nyheter for å beskytte sine egne følelser?

Skrevet

Dere trenger ikke å gå til angrep på de som har tatt vaksinen. Vi har LEST, DISKUTERT, UNDERSØKT OG FORSKET på alt dette du nevner. Så vær så snill å ikke undervurder oss og respekter for valget vi allerede har tatt. Vi kan faktisk vurdere valget selv ;-)

Jeg er faktisk GLAD for å ha tatt vaksinen uansett hva dere som er imot vaksinen sier :-)

Jeg skjønner jo hvis man vil komme med noe fakta, men da er det jo vanlig at HI kommer med spm, innviterer til debatt/diskusjon, etc. Men, her er det ei som er kjempeglad for å endelig ha tatt avgjørelse. Så avgjørelsen er allerede tatt. Ved å komme med slike faktainfo forteller bare at dere prøver å gi HI dårlig samvithet. . . triste greier at man ikke kan støtte valget en tar uansett hva dere mener eller ei.

Jeg mener forsatt at dere kverulerer når dere legger slike innlegg til de som allerede har tatt valget. .

Til HI, gratulerer med avgjørelsen :-)

Skrevet

Veldig enig at det er lite hensiktsmessig å trekke fram dødsfall etter vaskine. Jeg har tatt vaskinen selv og er veldig lettet!

Gikk mange runder med meg selv og snakket med mange leger.

Jeg tenkte tilslutt at: jeg stoler på legene og sykehuset på alle andre områder. Fikk beskjed tidlig i svangerskapet at jeg måtte ta blodfortynnende sprøyter hver dag i 9 mnd.

Jeg hadde sprøyteskrekk, men valgte jo å høre på legene.

Nå er sprøyteskrekken en sagablott og jeg setter sprøyter på meg selv i magen hver dag!

Nå sier de samme legene at jeg måtte vaksinere meg så kjapt som mulig...

Hvorfor skal jeg ikke høre på legen denne gangen?

Jeg er glad politikere, leger, sykepleier følger opp for det forteller at denne vaskinen er like trygg som en stivkrampe vaksine!

Og en ting til: de som nå har tatt vaksinen kan ikke trekke denne ut av kroppen igjen, så slutt å gi de vaksinerte flere bekymringer med å blåse opp latterlig tabloidstoff!

Lykke til dere alle! De vaksinerte beskytter også sine ufødte barn.

Jeg ville aldri tilgitt meg selv hvis lille mini hadde blitt alvorlig syk bare mnd gammel- fordi jeg ikke hørte på legen og lot meg vaksinere:)

Skrevet

"Dere trenger ikke å gå til angrep på de som har tatt vaksinen. Vi har LEST, DISKUTERT, UNDERSØKT OG FORSKET på alt dette du nevner."

Men hva med dem som ikke har bestemt seg ennå?

Tittelen på tråden er "Hvorfor reagerer noen sterkere på vaksinen enn andre?"

Jeg tenkte derfor det var OK å legge inn en link med en sterk reaksjon på vaksinen. Hvis det ikke hadde vært for meg, ville tråden sikkert ha vært glemt for lenge siden.

Skrevet

Viktig å trekke fram alle faktaopplysninger i saken, ja.....jommen santen....så trekk fram faktaopplysninger da. Ikke allslags vås fra allslags nettsteder. Det er veldig forbudt å holde tilbake informasjon om legemidler i dette landet, så legemiddelverket trenger ingen å betvile. Det er ingen holdepunkter for at denne vaksinen er skadelig. Med mindre dere slutter å spise fisk/skalldyr, frukt og grønt, ja, faktisk en enkelt gulrot gir deg kvikksølv. Og så skvalen da......livsfarlig med olivenolje for gravide....? Og SÅ mange leger fra FHI har gått ut på nettmøter og bedyret at disse virkestoffene ikke passerer placenta engang. Noen her med bedre kompetanse, så skal jeg endelig lytte!

Og det å legge ut en link om en gutt som nesten døde av vaksinen....helt greit at dette er et diskusjonsforum altså. Men dette ble ikke gjort for å bringe fram god informasjon rundt vaksinevalget. Det er hva jeg kaller dårlig folkeskikk, og ingenting annet.

Jeg vil i alle fall ønske alle lykke til, enten de vaksinerer seg eller ikke. Det er en vanskelig tid. Og en tid hvor det er ekstremt viktig å skille fakta fra paranoia.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...