Anonym bruker Skrevet 9. november 2009 #1 Skrevet 9. november 2009 en 4 åring som får flaske med velling i sengen når hun skal legge seg?
Anonym bruker Skrevet 9. november 2009 #2 Skrevet 9. november 2009 Tror ikke velling er klassifisert svikt i omsorg;)
Anonym bruker Skrevet 9. november 2009 #3 Skrevet 9. november 2009 nei, men er ikke ungen litt vel gammel for å få flaske når hun skal legge seg?!
Anonym bruker Skrevet 9. november 2009 #4 Skrevet 9. november 2009 Er det mulig å stille så teite spørsmål?? Nei, det er da ikke omsorgssvikt. Kanskje 4åringen får dårlige tenner etterhvert da men tror ikke det er grunn til å kontakte barnevernet!!
Anonym bruker Skrevet 9. november 2009 #5 Skrevet 9. november 2009 Omsorgssvikt hadde vel vært mer i retning av : en 4 åring som ikke får noen seng å legge seg i...? Noen bør vel i midlertid kanskje opplyse foreldrene om hvor skadelig dette er for tennene hennes.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2009 #6 Skrevet 9. november 2009 Velling er såvidt jeg vet ikke farlig. Take a chill pill.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2009 #7 Skrevet 9. november 2009 men om foreldre gjør noe som skader barnet, fysisk eller psykisk, så er det jo omsorgsvikt. I dette tilfellet så skades tennene ganske mye og da kan det faktisk klassifiseres som omsorgsvikt
Anonym bruker Skrevet 9. november 2009 #8 Skrevet 9. november 2009 Det er ikke omsorgsvikt, men kanskje foreldrene bør skaffe seg en ny baby og de bør vurdere hvilke sosiale konsekvenser det kan gi om kompiser oppdager uvanen.
Gjest Skrevet 9. november 2009 #10 Skrevet 9. november 2009 Omsorgssvikt er vel å ta hardt i. Men det er ikke spesielt smart med tanke på tenner da. Får håpe de slutter med det før barnet begynner å felle melketenner.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2009 #11 Skrevet 9. november 2009 det er jo ikke omsorgsvikt da, men kanskje på tide å slutte??!
Anonym bruker Skrevet 9. november 2009 #12 Skrevet 9. november 2009 Ærlig talt! Utrolig hva enkelte henger seg opp i. Tror BV hadde fått seg en god latter hvis de fikk en bekymringsmelding om dette. De har nok viktigere ting å ta seg av.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2009 #13 Skrevet 9. november 2009 Kjenner jeg blir gal av å lese om alle mulige småting folk kaller omsorgssvikt!! Jeg og mine søsken vokste opp med omsorgssvikt! Vi var 8 søsken, men mor (som var psykopat og dominerte far til de grader) var bare glad i en av oss! Den yngste søsteren vår ble behandlet som en prinsesse som fikk alt hun pekte på og ville ha, mens vi andre ble jaget bort.. Aldri et ledig fang eller godt ord til oss.. Tvert i mot sukket mor alltid når hun såg meg (og de 6 andre søskenene mine for den saks skyld), eller jaget meg bort.. Mens de spiste middag måtte vi 7 andre vente på gangen til de var ferdige å spise. Da fikk vi dele restene av det som var igjen av mat. Og det var aldri nok til å mette.. Til jul fikk bare yngste søsteren vår gave.. Og bare hennes bursdag ble markert. En episode jeg husker spesielt godt var da mor og far tok med yngstejenta på picnic.. Vi andre fikk ikke bli med, men vi snek oss etter og lå bak noen busker å så på hvor de koste seg.. Husker jeg fantaserte om hvordan det hadde vært om det var meg som satt der.. Det hører til historien at jeg og mine søsken flyttet ut så fort som over hode mulig.. Jeg traff en mann, giftet meg og fikk barn. Fikk meg en skikkelig knekk når jg forsto hva min mor og far hadde gjort mot oss barna.. Likevel er yngste søsteren min den som sliter mest psykisk i dag.. Vi andre har, tross alt, klart oss rimelig bra..
Kleint Skrevet 9. november 2009 #15 Skrevet 9. november 2009 Eh, er du seriøs hi? Da tror jeg du har misforstått endel ting. Det er så langt fra omsorgssvikt som det kan få blitt. Om det er lurt, det er en annen ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå