Frk Vims Skrevet 9. november 2009 #1 Skrevet 9. november 2009 Når gikk de da? Minsten er i full sving med å dra seg framover, går så det suser! I tillegg står han mye i krabbestilling, men får ikke flyttet på armene enda. Han er ikke 6 mnd enda (litt over 5,5 mnd), så ting haster absolutt ikke. Er ikke sikkert han krabber på en god stund enda da, men synes det kan se sånn ut..
erteposen + 4 Skrevet 9. november 2009 #2 Skrevet 9. november 2009 Min ålte seg, ingen av de krabbe, fra 4 mnd og 5,5 mnd. De gikk stødig og sprang uten fall på 1-årsdagen sin. Eldstemann var veldig tidlig ute, men stum som en østers til han var 3 år:)
Koala *g07* Skrevet 9. november 2009 #3 Skrevet 9. november 2009 Ålte vel mer, men reiste seg også opp når han var 6 mnd. GIkk med støtte fra rundt 7 mnd, og uten ved 10 -11 mnders alderen.
therehag Skrevet 9. november 2009 #4 Skrevet 9. november 2009 lillejenta krabbet da. nå er hun 9 måneder og står mye uten støtte og går rundt bord, men har ikke gått uten støtte. Pappaen gikk før han var 8 måneder så han er skuffet:p personelig syntes jeg det er deilig at hun ikke har begynt å gå enda. nyt tiden før minsten din begynner å krabbe, for da for du ikke sitte stille i et sekund;)
Gjest Skrevet 9. november 2009 #5 Skrevet 9. november 2009 Gutten vår holdt på som din også i den alderen, han krabbet raskere enn lynet da han var syv mnd og reiste seg ved å holde seg i ting som åtte mnd gammel. Men gjett hvem som ikke var det minste interessert i å gå ;-) Det var den lille gutten vår. Han syntes det var greit nok å krabbe og så reise seg han og gadd/turte ikke slippe taket og gå før han var 17 mnd gammel (men da gikk han jo veldig stødig også da).
hamsterpia Skrevet 9. november 2009 #6 Skrevet 9. november 2009 Mini krabbet da han nettopp hadde blitt 7 mndr og begynte å gå på egenhånd på 10 mndrs dagen sin!
Frk Vims Skrevet 9. november 2009 Forfatter #7 Skrevet 9. november 2009 Takker for svar! Er stor variasjon ser jeg! Mine tre eldre barn har krabbet 8 - 8 1/2 mnd og gått 11 1/2 - 12 mnd alle tre, vært ganske like. Er tidligere minstetrollet - har det veeeldig travelt synes jeg! Gossin da!
Gjest Skrevet 9. november 2009 #8 Skrevet 9. november 2009 Gutten min satt og krabbet når han var 5 mndr. Var sliiitsomt. Han reiste seg(dro seg opp) kort tid etter og sto ofte og vinglet og slo seg både titt og ofte. Klatret i alt han fikk tak i, var ganske sterk i klypene ja! Gikk langs med ting ganske stødig ved 7 mndr. Slapp seg ofte og trodde han kunne gå, noe som resulterte i knall og fall og mange blåmerker og kuler. Ble etterhvert mer forsiktig og sluttet å slippe seg til han var 1 år, når han så slapp seg igjen hadde han i hvertfall kontroll og vett til å være mer forsiktig:-) Han er nå 6 år og virker som en normal sunn frisk gutt som kanskje har litt høyere energinivå enn mange andre.. Veslsjenta vår er snart 5 mndr, og det ser ut som hun holder seg rolig en stund til:-) Ruller og står av og til på kne og hender, men ingen antydning til krabbing, selv om hun gjerne vil frem så kommer hun stort sett bare bakover:P Håper hun ikke krabber på lenge enda!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå