Gå til innhold

Noen som har babyer som krabbet rundt 6 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når gikk de da? Minsten er i full sving med å dra seg framover, går så det suser! I tillegg står han mye i krabbestilling, men får ikke flyttet på armene enda. Han er ikke 6 mnd enda (litt over 5,5 mnd), så ting haster absolutt ikke. Er ikke sikkert han krabber på en god stund enda da, men synes det kan se sånn ut..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min ålte seg, ingen av de krabbe, fra 4 mnd og 5,5 mnd. De gikk stødig og sprang uten fall på 1-årsdagen sin. Eldstemann var veldig tidlig ute, men stum som en østers til han var 3 år:)

Skrevet

Ålte vel mer, men reiste seg også opp når han var 6 mnd. GIkk med støtte fra rundt 7 mnd, og uten ved 10 -11 mnders alderen.

Skrevet

lillejenta krabbet da. nå er hun 9 måneder og står mye uten støtte og går rundt bord, men har ikke gått uten støtte. Pappaen gikk før han var 8 måneder så han er skuffet:p personelig syntes jeg det er deilig at hun ikke har begynt å gå enda. nyt tiden før minsten din begynner å krabbe, for da for du ikke sitte stille i et sekund;)

Skrevet

Gutten vår holdt på som din også i den alderen, han krabbet raskere enn lynet da han var syv mnd og reiste seg ved å holde seg i ting som åtte mnd gammel. Men gjett hvem som ikke var det minste interessert i å gå ;-) Det var den lille gutten vår. Han syntes det var greit nok å krabbe og så reise seg han og gadd/turte ikke slippe taket og gå før han var 17 mnd gammel (men da gikk han jo veldig stødig også da).

Skrevet

Mini krabbet da han nettopp hadde blitt 7 mndr og begynte å gå på egenhånd på 10 mndrs dagen sin!

Skrevet

Takker for svar! Er stor variasjon ser jeg! Mine tre eldre barn har krabbet 8 - 8 1/2 mnd og gått 11 1/2 - 12 mnd alle tre, vært ganske like. Er tidligere minstetrollet - har det veeeldig travelt synes jeg! Gossin da!

Skrevet

Gutten min satt og krabbet når han var 5 mndr. Var sliiitsomt. Han reiste seg(dro seg opp) kort tid etter og sto ofte og vinglet og slo seg både titt og ofte. Klatret i alt han fikk tak i, var ganske sterk i klypene ja! Gikk langs med ting ganske stødig ved 7 mndr. Slapp seg ofte og trodde han kunne gå, noe som resulterte i knall og fall og mange blåmerker og kuler. Ble etterhvert mer forsiktig og sluttet å slippe seg til han var 1 år, når han så slapp seg igjen hadde han i hvertfall kontroll og vett til å være mer forsiktig:-)

Han er nå 6 år og virker som en normal sunn frisk gutt som kanskje har litt høyere energinivå enn mange andre..

Veslsjenta vår er snart 5 mndr, og det ser ut som hun holder seg rolig en stund til:-) Ruller og står av og til på kne og hender, men ingen antydning til krabbing, selv om hun gjerne vil frem så kommer hun stort sett bare bakover:P Håper hun ikke krabber på lenge enda!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...