Gå til innhold

HJELP! Er ikke babysen vaksinert når den blir født, selv om jeg har vaksinert meg nå?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har familiemedlemmer som nekter å vaksinere seg.

Hvordan skal man forholde seg til andre som kan smitte babyen?

Babyen kan jo ikke få tamiflu...

 

Far skal vaksinere seg nå, men hva med øvrige familiemedlemmer, mormor og morfar etc., som pga egne meninger (som man kan ha) ikke vil vaksinere seg...

 

Skal jeg la de holde på og dulle med babisen?

De kan jo ha blitt smittet og gi smitten videre til det lille nurket...

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fått beskjed om at om man ammer, så kan det være den er immun, men at dette er så ferskt at ingen vet enda.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fhi og who har sagt at det "drypper" litt på bebisen, så h*n vil være mer immun dersom man tar den enn om man ikke tar den... men hvem vet, vi får bare ta våre forhåndsregler og spesielt god håndhygiene, jeg kommer nok til å forlange at alle som kommer på barselbesøk vasker seg på henda når de kommer inn, og bruker antibac som jeg skal sikre meg å ha stående!! ellers kommer jeg selv og min mann til å holde oss unna store folkemengder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men dersom mormor ikke er vaksinert, og jobber med mennesker hver dag - og det tar 3 dager før man merker man har influensa.. og kan smitte babyen...

 

skal man la denne mormoren (min mamma) dulle med babyen da?

 

det er det mest dyrebare vi har, og det kan ta dager/uker før ammingen er skikkelig i gang.. og om vaksinen går noe over i babyen eller om amming hjelper noe i det hele tatt - det vet vi jo ikke... vi er jo de første som føder vaksinert... vi har ingenting historie å se på...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanskelig valg....Alle i huset her skal vaksinere seg før vedundret kommer. Besteforeldre vil jeg nok kreve håndvask, ellers så vil jeg ikke ta i mot så mye besøk den første tiden. kan jo hende de kommer med noen gode råd før våre dyrebare er ute av magen.. håper på det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...