CaMaChMa Skrevet 9. november 2009 #1 Skrevet 9. november 2009 Her har eldstejenta på 13 år fått bekrefta positiv prøve. Ikke har hun vært syk. Hun klaget over litt ekkelt å puste forrige mandag. Ikke feber, god matlyst og like aktiv som alltid. Dro likevell til lege, bare for å berolige et litt skjellvent mamma-hjerte i disse svinetider. Legen lytta, og ingenting å høre. Ble litt sjokka da legen sa at det skulle taes prøve, selv hun ikke var "syk"??!! Grunnen var at jenta mi hadde astma som barn, og at vi fem andre i familien har vært uggen i det siste. Så ringte legen i morges....jo prøven var positiv!!!! Jeg ble sjokka, og da forklarte legen at mange har/har hatt svinet uten å være klar over det. Ja, ja....svinet kom, og svinet dro - uten at vi fikk det med oss:)
Hobbyfotografen og Em Skrevet 9. november 2009 #3 Skrevet 9. november 2009 Så bra at dere fikk testet dere, men synd de ikke får testet alle! Syns det blir vanskelig da å vite om vi skal ta vaksinen eller ikke pga dette. Kanskje vi faktisk har hatt den uten å bli alt for syk? Gubben lå 3 dager i forrige uke. Emilia har litt feber i dag.. men er jo egentlig vanlig årstid å få mye annet på nå også.
karius Skrevet 9. november 2009 #4 Skrevet 9. november 2009 lure på om det samme har skjedd oss, jeg og typen min har vært snørrete, hoste, vond hals og litt slapp, men ikke sengeliggende, klarte fint å ta meg åv lilletuppa som også ble litt syk, hadde bittelitt feber, snørr, hoste, vondt i halsen..Var på legevakta som kunne fortelle at hun sikkert ikke hadde nøffesyken.. Så ble en i den nærmeste familie dårlig, skikkelig dårlig og han hadde svineinfluensa.. i ettertid har flere nære famieliemedlemmer vært litt dårlig...så det er sikkert det vi har hatt også, uten at vi ble spesielt dårlig:) tenker mye på om vi skal vaksinere eller ikke....kjempeusikker:(
Bare jeg er meg :o) Skrevet 9. november 2009 #5 Skrevet 9. november 2009 Det må være frustrende for dere som har barn som er syke og ikke får testet. Vi fikk også svar på prøven som ble tatt av vår sønn i dag og den var positiv.Er så glad vi nå vet han har hatt det og at vi ikke trenger å være usikker når det kommer til vaksinen.
Himmel og hav Skrevet 9. november 2009 #6 Skrevet 9. november 2009 Nevøen min hadde feber i to dager, litt vondt i halsen og litt "dyne på sofaen og tegnefilm"-syk, og det var det! en så smittet han faren sin som har feber på 10 døgnet og er skikkelig dårlig...
Mille** Skrevet 9. november 2009 #7 Skrevet 9. november 2009 Egentlig er det jo ikke positivt i det hele tatt! At man kan være smittebærer uten at man er syk. Da vil man jo kunne gå rundt å spre svineriet uten å vite det. Men selvfølgelig, greit å slippe å ligge i horisontalen på senga i 10 dager. ;o)
CaMaChMa Skrevet 9. november 2009 Forfatter #8 Skrevet 9. november 2009 Jeg føler et skikkelig ubehag over å vite at jenta/vi har hatt svinet uten å vite det..... Jeg tenker absolutt på de som ikke tåler dette så godt, og evt de som har blitt smittet. Jeg har meldt fra til skole og bhg, og mannen min og jeg har informert våre arb.plasser. Jeg finnes ikke glad for at vi har hatt en mild form, da min far er i risiko-gruppen, og vi ikke har hatt anelse. De fleste sier høy feber - ikke vært feber her. Legen vår sa at det eneste som kan bekrefte/avbekrefte svinet, er en test. Eldsta/evt vi, er et bevis på det...
* 5 om dagen * Skrevet 9. november 2009 #9 Skrevet 9. november 2009 dette var egentlig godt å lese,jeg ble litt beroliget nå. her har ungene på 3 og 8 ligge strøkne en dag, fått i de tamiflu,og er friske og raske. vi foreldre har vært uggne i 2 dager nå, med slapphet,diare,litt verking i kroppen,og en forbaska kraftig hodepine. så da har vi den sikkert nå da...ettersom jeg kan lese her inne, og mange andre plasser. men vi kommer til å holde oss inne hele uka alle sammen,for sikkerthets skyld.
CaMaChMa Skrevet 9. november 2009 Forfatter #10 Skrevet 9. november 2009 Mine plager var kvalme som kom og gikk, hodepine som forflyttet seg i hodet, skikkelig ekkel i kroppen - kraftløs og murringer i musklaturen, løs mage, enorm varmefølelse bare i ansiktet og øynene - ikke feber, veldig trett. Og dumme & uvitende oss - vi dro på jobb, skole og bhg. Alle har fokusert på høy feber som kommer brått - men ikke her nei.... Har skikkelig dårlig samvittighet for at vi kan ha smittet noen som ikke takler smitte:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå