Gå til innhold

Spørsmål til lærere og lærerstudenter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fant dette på et nettsted:

St.kode 7962 adjunkt:

Her innplasseres lærere med:

- min. 4 årig universitet/høgskoleutdanning, 4 årig allmennlærerutdanning.

- Førskolelærerutdanning eller universitetsutdanning med videreutdanning i praktisk pedagogikk tilsvarende 60 studiepoeng (20 vekttall).

- Adjunkt som fyller de faglige krav og har fag som er med i læreplanene for vedk.skoleslag (men mangler ped.utd.) – og har til sammen 4 års normert utdanning (bachelor + 1 års godkjent videreutdanning) "

http://209.85.229.132/search?q=cache:MUj6WnjDXHoJ:www3.bergen.kommune.no/service _utvikling/veilednlofa2006.doc+bergen+kommune+n%C3%A5r+opph%C3%B8rer+ansiennitet&cd=2& amp;hl=no&ct=clnk&gl=no

Betyr dette at man kan bli adjunkt uten pedagogikken fra de to første obligatoriske studieårene?

Kan man ha tre år av lærerutdanningen foruten 1.-årsped og noe GLSM og likevel bli adjunkt dersom man tar noen studiepoeng i et relevant fag på universitetet?

Hvordan regner man ut ansienniteten til ringevikarer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ansiennitet til vikarer er så ymse, men dokumenter alt fra unger til jobb så får du noen år i alle fall.

For å bli Adunkt:

1) Lærerhøgskolen

2) Bachelor og ppu

3) Fagbrev + yrkeserfaring min 2 år + ppu

Jeg var lektor uten ped, og det regner jeg med at den adjunkten du har på punkt 3 der er også (adjunkt uten ped). Men det er jo snakk om noen kroner i året for den peden da. Tar den adjunkten på punkt 3 ped vil han jo bli adjunkt med tillegg. Og ped. Men adjunkt er tittelen på 4 års utdanning og jobber i skole.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...