Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 9. november 2009 #1 Skrevet 9. november 2009 Jeg fant dette på et nettsted: St.kode 7962 adjunkt: Her innplasseres lærere med: - min. 4 årig universitet/høgskoleutdanning, 4 årig allmennlærerutdanning. - Førskolelærerutdanning eller universitetsutdanning med videreutdanning i praktisk pedagogikk tilsvarende 60 studiepoeng (20 vekttall). - Adjunkt som fyller de faglige krav og har fag som er med i læreplanene for vedk.skoleslag (men mangler ped.utd.) – og har til sammen 4 års normert utdanning (bachelor + 1 års godkjent videreutdanning) " http://209.85.229.132/search?q=cache:MUj6WnjDXHoJ:www3.bergen.kommune.no/service _utvikling/veilednlofa2006.doc+bergen+kommune+n%C3%A5r+opph%C3%B8rer+ansiennitet&cd=2& amp;hl=no&ct=clnk&gl=no Betyr dette at man kan bli adjunkt uten pedagogikken fra de to første obligatoriske studieårene? Kan man ha tre år av lærerutdanningen foruten 1.-årsped og noe GLSM og likevel bli adjunkt dersom man tar noen studiepoeng i et relevant fag på universitetet? Hvordan regner man ut ansienniteten til ringevikarer?
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 9. november 2009 #2 Skrevet 9. november 2009 Ansiennitet til vikarer er så ymse, men dokumenter alt fra unger til jobb så får du noen år i alle fall. For å bli Adunkt: 1) Lærerhøgskolen 2) Bachelor og ppu 3) Fagbrev + yrkeserfaring min 2 år + ppu Jeg var lektor uten ped, og det regner jeg med at den adjunkten du har på punkt 3 der er også (adjunkt uten ped). Men det er jo snakk om noen kroner i året for den peden da. Tar den adjunkten på punkt 3 ped vil han jo bli adjunkt med tillegg. Og ped. Men adjunkt er tittelen på 4 års utdanning og jobber i skole.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå