Gå til innhold

Hva tror dere skjedde med pengene ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jente 18 år, arbeidsledig og uten skole.

Faren sende henne og søsteren penger i posten , sendte det rekomendert i morens navn.

18-åringen tar hentelappen, henter pakken og slipper å vise legitimasjon da hun henter ut pakken.

Hun gjør dette alene.

Ringer sin far senere, og sier at pakken var tom , ingen penger, bare kortene.

Har hun tatt pengene eller risikerer noen på Posten jobben sin for 1000,- kr?

Det stod ingenting på pakken om at den inneholdt penger.

Hva tror dere ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror at du er søsteren, og at du er sur for så lite som 500.

Tror dessuten at far glemte å putte i penger.

Tror det er best at far overfører nye 1000 kr til mors konto, eller 500 til hver søster. For å ungå bråk i familien.

Skrevet

har jobbet i posten for mange år siden og da ble det ALDRI levert ut et rekomandert brev uten legitimasjon. Om den postansatte kjenner jenta så har denne allikevel ikke lov å gi ut brev i morens navn. Så her har Posten tabbet seg ut og man kan evt. kreve erstatning.

Der jeg jobbet forsvant verdisendinger med penger i, og det ble oppdaget at det var postansatte som stjal. I de tilfellene så var hele sendingen borte, ikke bare pengene. Så jeg tipper jenta har tatt pengene.

Skrevet

500 var jo til henne uansett. Og at hun skulle ta 500 fra den andre søsteren? Neppe.

Skrevet

HI her.

Hun vet at pappa`n velger å tro henne, og sender derfor nye penger.

Så søsteren taper ingenting på at hun tar pengene.Hun får pengene, dog litt senere.

Skrevet

Da er alt i orden. Ingen vits i at søster nr2 mistenker søster nr1 for noe. Men far kan jo bruke bankoverføring eller personlig overrekkelse neste gang.

Skrevet

Om det ikke ble sendt som en verdisending, så kan et rekommandert brev innehold hva som helst. Da kan det godt være at noen i posten har tatt pengene, men det finner man neppe ut av.

Ved verdisending oppgir man verdi på det som skal sendes, og man kan da få det erstattet om det går tapt.

Skrevet

Jepp, hun har tatt pengene selv. Kanskje lurere å bare overføre penger på nettbanken???

Skrevet

Jeg har i løpet av det siste halve året ventet på 3 (TRE) rekomanderte brev. Ikke noe verdi i seg selv, men 1 bankkort, 1 kode til bankkort og 1 spillerkort fra Norsk Tipping. Alle 3 sendt til samme postkontor i løpet av et halvt år. Alt dette var jo slikt jeg fikk eposter om når det ble sendt og varsla derfor fort når jeg ikke fikk det og fikk sperra kortene, men synes det er skremmende at slike ting bare "kommer bort".

Har i tillegg opplevd at en pakke som kom til meg ble utlevert til andre uten signatur og at en rekommandert pakke til meg ble levert til meg uten at jeg måtte signere eller vise legitimasjon.

For å si det fint så har jeg mista ALL respekt for posten og bruker dem ikke uten at jeg VIRKELIG må.

Skrevet

Jeg har jobbet på posten i mange år, og der er det MANGE utro tjenere.

Min nærmeste kollega, mistet jobben sin fordi han hadde underslått en stor sum penger. Dette var veldig sjokkerende, for han var ikke typen man mistenker for noe sånn!

Men det er selvfølgelig en mulighet for at jenta har tatt pengene selv, så dette må jo bli en vurderingssak om hvem man skal tro på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...