Gå til innhold

baby og mat!!!trenger råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

min baby på 9 mnd spiser grøt til kvelds og får vann i tillegg, og har til nå fårr litt morsmelk etter grøten, men ¨nå vil hun ikke ha noe av det etter hun spist, bør jeg da gi henne melk på flaske istedet for vann

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke helt om jeg forstår hva du mener. Melk, er det mme du tenker på da?

De kutter jo ut mm måltider etterhvert, og om barnet ikke vil ha mm så gjør det ikke noe.

Skrevet

mente om jeg burde gi mme ja.. Ok da trenger jeg ikke bekymre meg for om barnet ikke får i seg nok melk/mme/mm ammer litt enda, men blir jo mindre og mindre..

Takk for svar forresten:)

Skrevet

Jeg var på kontroll med mini når han var ca9mnd, da ammet jeg han 2-3ganger om dagen, i tillegg fikk han grøt 2ganger + middag og lunsj. Av en helsesøster som egentlig har problem med å si ja eller nei til noe som helst av spørsmål, så klarte jeg å få til svar at det var helt greit. Det er jo melk i grøten også (melkepulver i dem man blander med vann), så tilsammen blir det nok melk i løpet av dagen.

Skrevet

så lenge du gir mm eller mme resten av døgnet, er det ikke så viktig akkurat på kvelden. Det er væske i grøten i tillegg til at hun får i seg vann.

alternativ er å beg å gi grøten litt tidligere og så deretter amme rett før natta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...