Gå til innhold

Jeg synes det er artig...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... at det virker som om de fleste her inne og andre jeg snakker med, tror at et sykehus er det mest sterile stedet på jord, og at et besøksforbud på barsel gjør at babyen garantert ikke blir syk. De jeg snakker med har i alle fall stor tro på at sykehuset er sterilt og når jeg spør hva de gjør om de mister noe av babyens ting på gulvet (på sykehuset), feks pledd, dyne, sokk, bamse, så ser de dumt på meg og sier: "tar det opp og legger det oppi sengen til babyen såklart!"

Gule stafylokokker som florerer på alle sykehus, lenge leve, for det er nemlig ikke farlig det... eller?!

Selvsagt er det bra at de har restriksjoner og jeg har absolutt ingen planer om å bryte disse selv. Jeg bare merker meg at det er svineinfluensaen som gjør mammaer nervøse, mens farlige virus/bakterier som finnes på sykehus er bare bagateller?

Hvorfor?

Jo, fordi ingen forteller deg om dem og ingen avis skriver og hauser opp hvor mange nyfødte i løpet av 1 år som havner på intensiven og antibiotika pga sykehusbakterier

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe... sykehuset er faktisk det farligste stedet å være;) En skal være frisk for å være syk;)

De bakteriene som finnes der, er godt herdet mot det meste. Nettopp fordi de blir "stelt" med slik de blir;) Der overlever kun de sterkeste bakteriene. Logisk nok, egentlig.

Og er det en ting en lærer på et sykehus(når en jobber der), så er det at gulvet er URENT. Alt som havner på gulvet kan ikke brukes før det er rengjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...