Gå til innhold

BH=brystholder, bhg=barnehage


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor det? Så lenge man skriver i "jobber i BH" så skjønner vel folk hva som menes?

Skrevet

Fordi det har en verdi i seg selv å skrive korrekt, og fordi det ser urkomisk ut.

Skrevet

Og ikke minst

 

ks = keisersnitt

KS = kontantstøtt

 

(eller var det motsett)

Skrevet

Jo da, humret jeg også, men bhg er vel ingen offisiell forkortelse som kan regnes som "korrekt" eller ikke?

Ei heller KS/ks, som har tusen forklaringer alt etter miljø...

Skrevet

For det første er ingen av dem "godkjente" forkortelser.

 

For det andre er det svært sjelden man skriver om brystholdere og barnehager i samme innlegg, så de aller fleste klarer å skjønne forskjellen.

 

 

Skrevet

Forskjellen er MEGET viktig. Som i setningen: "En god rødstrømpe brenner sin bhg" (eller var det bh?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...