Lillatante Skrevet 9. november 2009 #1 Skrevet 9. november 2009 Synes de er litt vanskelige å samarbeide med. Først hadde vi et møte vi ikke fikk noe fornuftig ut av og nå har jeg fått vedtaket som jeg ikke skjønner noe ut av. Men det er vel gjerne meg som er problemet... ;-) Saken er at min samboer er student, og har derfor ikke krav på foreldrepenger via NAV, og på samtale kunne de ikke hjelpe oss på noen måte for de visste ikke hvordan rettighetene i lånekassen var og de mente det var vanskelig å få ført hans uker over på meg og dette kunne vi uansett ikke søke om før ut i permisjonstiden. I sønaden skrev vi derfor at jeg søker om permisjon med 80 prosent lønn, men at jeg i sommer kommer til å jobbe fra midten av juni til midten av august, men med fire ukers ferie, og at vi da finner en ordning til babyen. Kanskje betaler lånekassen 10 uker permisjon ellers så tar vi det av egen lomme ved at min samboer ikke tar seg sommerjobb og vi lever på en inntekt. I vedtaket får jeg tilbake at jeg har fått innvilget 80 svangerskapspermisjon fra 18.11.09-2.11.10 og at det da er tatt med 4 ukers ferie. Men det er ikke tatt med 6 ukers jobbing slik jeg har avtalt med min arbeidsgiver og skrev i søknaden. Mitt egentlige spørsmål: Er det ikke lov til å ha opphold i permisjonen når oppholdet ikke kalles pappaperm? Vi ønsker å få permisjonen til å vare slik at en er hjemme til nyttår. Dette ble langt...
Bromelia Skrevet 9. november 2009 #2 Skrevet 9. november 2009 Hei hei Går ut ifra at det er lov. Det har jo til og med egen rubrikk i søknadspapirene. Se punkt 5. Litt ned står det: Planlagt ferieavvikling eller arbeid i stønadsperioden. Jeg tror at du kan endre søknaden etter at du har sendt den inn hvis du kontakter nav.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå