mammas skatter <3 Skrevet 9. november 2009 #1 Skrevet 9. november 2009 veksten va på -minus 15 %. (for 4 uker siden -5 % og forje der ijen -6%.) trodde e skulle bare ta UL som vanli å måle størrelsan.men så sa ho plutseli at vi skulle ha på måleaparat på magen å måle hjerteslag, sammentrekninga i livmora å bevegelsan. låg en halv time å alt såg bra ut sa dem. mannen vart litt skremt å spor om ta va normalt. ja d va d sa ho jordmordama eller ka ho e.sa d va normalt å ta slike testa når e va komme til uke 36. men vi hadde ikke fått noe informasjon om at vi skulle jøre slik, men tror d va pga at han va på minus 15%. måtte måle blodtrykket og gjennomstrøminga i morkaka. d sa dem va normalt også... d va en lege som målte blodgjennomstrømninga i morkaka. utenlansk som e nesten ikke kjønte bera av ka ho sa. så va d så forvirrende forr ho snakka som om vi kom inn dit fordi babyn bevega se lite. men d har han ikke jort. sa vi måtte kontakte føden vist d vart lite bevegelsa eller andre ting..... skal til legen i mårra så får spørre han om d e normalt slik for d va så vanskelig¨å prate me den utenladske dama. hva har de sakt til dere som har tatt slike tester????? skal inn ijen om 2 uker. altså i uke 38....
Maya&Leah*har født* Skrevet 9. november 2009 #2 Skrevet 9. november 2009 JEg har vært på vekstkontroll nå 2 ganger. De sjekker alltid blod gjennomstrøming i navlestrenger osv da for å se om babyn for det han skal ha :-) Det er helt normalt! Å at dem sjekker bevegelser osv er jo bare bra.. Vil jo bare si at du blir fulgt bra opp! Det har dem ikke gjort på meg enda,men mulig det blir gjort til fredag. Siden han var -28% på kontroll forrige uke så måtte vi inn igjen denne uken. Jeg syntes hvertfall det er veldig betryggende å bli fulgt såpass bra opp ;-)) Lykke til!!
mammas skatter <3 Skrevet 9. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. november 2009 ja d e betryggende at vi blir fulgt opp , va vel mannen som vart litt skremt siden vi trodde d bare var ultralyd vi skulle ta lykke til du også
maeve er tobarnsmamma<3 Skrevet 9. november 2009 #4 Skrevet 9. november 2009 Jeg har tatt sånn CTG-registrering hver gang jeg har vært inne på sjukehuset til kontroll, tror det er ganske rutine, ihvertfall her i Ålesund. Begynte å lure litt første gang de stroppa det på meg her også, uten at jeg hadde fått noen som helst "advarsel" om at de kom til å gjøre det, men nå har jeg gjort det hver gang siden. Synes bare det er betryggende at de er nøye på det og sjekker alt når jeg først er der jeg!
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 9. november 2009 #5 Skrevet 9. november 2009 Jeg var på vekstest. i uke 34 og 36, men til meg tok de bare ul. Mulig det var pga +15 første gang og +10 neste gang? Det så i hvert fall såpass bra ut at jeg ikke trengte å komme tilbake. Uansett er det bare å ta imot all oppfølging med takknemlighet. Jeg har fått fantastisk oppfølging hele veien, og synes det er veldig betryggende :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå