Gjest Skrevet 9. november 2009 #1 Skrevet 9. november 2009 ... men heller brødskiver. Får de det eller må de spise det de får servert? Litte dilemma her. Snuppa på 3 år vil ha brødskiver når vi ikke har pølser eller pasta og det er jo ofte. Pleier å si at hun får spise middag eller ingenting, men gjør jeg riktig? Bør hun få brød om hun heller vil ha det?
erteposen + 4 Skrevet 9. november 2009 #2 Skrevet 9. november 2009 Våre får ikke det. De finner alltid noe på bordet de kan spise, og jeg sørger vel alltid for at der er noe de kan trykke i seg om det ikke er noe annet er rå gulerøtter. Jeg hadde vel vurdert å kutta ut det eneste de spiser om de ikke ville ha noe annet.
Mom2Two Skrevet 9. november 2009 #3 Skrevet 9. november 2009 Nei, det er ikke noe alternativ til den middagen vi spiser. Da må de i så fall vente til neste måltid. Hvis de ikke liker maten, kan de spise tilbehøret (grønnsaker, ris, poteter, pasta, salat or whatever). Hvor skal det ende om hun får spise det hun vil ha i stedet for sunn og god middag? Hva er det neste hun skal få lov til å bestemme selv? Jeg mener det er den voksnes ansvar å bestemme dette på vegne av ungen.
Lille tripsi Skrevet 9. november 2009 #4 Skrevet 9. november 2009 Ja du gjør riktig...begynner du med brød en gang, så vil hun ha det neste gang også, dersom det du lager ikke passer henne....da er du inne i en ond sirkel. Like greit å si hun får middag el ingenting med en gang, hun finner fort ut at hun bare må spise (må nok ha 2-3 middagskamper, men hun gir seg til slutt... )
Gjest Skrevet 9. november 2009 #5 Skrevet 9. november 2009 Puh! Takk! Da gjør jeg riktig. Hun spiste jo til slutt så det var fint at jeg sto på mitt. Hun spiste grønnsakene til og med! Hehe..
Gjest Skrevet 9. november 2009 #6 Skrevet 9. november 2009 Vår eldste får ikke det. Dersom han ikke vil ha det han får servert så får han vente til neste måltid (han er 2 1/2 år). Minstemann (10 mnd) får som oftest middagsglass, og spiser alt det han får, så om han ikke er sulten så utsetter vi bare måltidet litt. Han er for liten til å måtte stå over om han ikke spiser der og da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå