Gå til innhold

Noen som ikke skal amme??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pga medisiner så kan ikke jeg amme når babyen blir født. Er det noen fler enn meg som har det slik? Er litt frustrerende med negative tilbakemeldinger fra folk når man sier at man ikke kan det... prøver så godt jeg kan å forklare at det er ikke verdt å ta den risikoen det er med alle medisinene jeg tar som går over i morsmelka. Noen som vet hvilken morsmelkerstatning som er bra når man kun skal bruke erstatning??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mange som ikke får til amming selv om de vil. at du ikke kan pga medisiner er fult forståelig og rart hvis noen reagerer på.

tror ikke de følger helt med.

de erstatningene vi har i dagligvaren(eks nestle nan 1) for mors melk er kjempe fine. det eneste ungen din ikke får pga medisinene er antistoffene dine.

ernæringsmessig får den alt annet.

Skrevet

jeg skal ikke amme, amma ikke sist heller. for meg så syns jeg rett å slett det er greier med flaske. jeg brukte collet sist å kommet til å bruke det denne gangen også. Nan syn jeg lukter ille, så jeg klarte ikke å bruke den. mens andre igjen liker den bedre. anbefaler deg å prøve litt forskjellig så finner du den både du å barnet liker best. et lite tips kan også være å tilsette malt det hjelper mot hard mage.

jeg har fått kommentar noen ganger men har bare slengt tilbake en å annen kommentar. enkelte ting kan de rulle inn spes gjelder det "bedrevitende" helsesøstre som ikke har barn selv.

noen liker/klarer å amme andre ikke. det bør folk få velge selv.

mine barn har et strålende imunforsvar siden de begynnte i bhg å frem til nå har de 5-6 syke dager å de fyller 6 til våren. så om tror ikke det hadde vært bedre om jeg amma.

Skrevet

Jeg hadde det slik med forrige gutt. Måtte slutte å amme etter 3 mnd pga at jeg måtte starte opp igjen på medisiner.

Vi kjøpte nan, men fant fort ut at gutten vår ikke tålte melk. Gikk derfor over til soyamelkerstatning som kjøpes på apoteket. Vet at Holle har en erstatning på helsekost som visstnok skal være god.

Skrevet

Hei hege78!

Har det akkurat som deg.. :o( Må gå på epilepsi medesiner og det har jeg gjort hele svangerskapet og må fortsette etterpå. Legene har fulgt meg godt opp og jeg har vert på mange ul og andre undersøkelser og fått bekreftet at jenta har det bra i magen og ser ut til å være heeeeelt frisk. Men, de anbefaller ikke amming på jenta vår. :o( Noe mange sliter med og forstå. Jeg skulle mer en gjerne ammet og faktisk er det veldig sårt for meg. Og enklere blir det ikke når andre skal ha en mening om at det er feil. Jeg må jo stole på leger og vil jo overhode ikke gjøre lille jenta noe vondt. Så må bare stålsette meg på det som kommer til og komme. Mange teite blikk og lite forståelse. Godt og høre vi er fler om ikke annet! Klem til deg. Når er din termin? her er det 19 desember.. (mens termin 14 dager før det) Så spennende tider fremover.

Ha en strålende fiiin uke.

Skrevet

hei,jeg har 2 gutter,begge fostrert opp på NAN,friske og spreke som bare det,venter nr 3 nå og har ingen planer om og amme denne gangen heller

Skrevet

Hei!

Det går helt fint å ikke amme, og i din situasjon er det jo det eneste riktige. Det skal du hvert fall ikke ha dårlig samvittighet for. Jeg husker jeg fikk så mange spørsmål om amminga gikk bra, og jeg sa som sant var at "det fikk vi bare ikke til". Det var rett og slett pyton de første ukene for jeg hadde blitt tuta ørene full på barselavdelingen om ammingens fortreffeligheter. Det ER selvføglelig flott å amme, men det går bra om man IKKE ammer også.

Jeg startet med Nan, men da junior etter noen uker begynte å få kolikktendenser, med mye skriking på ettermiddagen, forsøkte jeg å bytte til Hipp (som jeg hadde fått anbefalt her inne). Slutt på skrikinga, og en mett og fornøyd liten tass. Hakket dyrere enn den vanlige Nan'en du får i butikken, men økologisk og smaker/lukter ikke så verst for oss voksne heller... :-)

Lykke til!

Skrevet

Takk for mange bra svar. Godt å høre at jeg ikke er den eneste som er i denne situasjonen. Jeg skulle gjerne ammet, men vil ikke bruke barnet mitt som en prøvekanin for medisiner. Skal prøve meg litt fram. Er allerede på overtid, så tenkte jeg skulle kjøpe inn morsmelkerstatning slik at jeg har det klart :)

Skrevet

Jeg har også epilepsi og blitt fulgt opp ekstra godt av nevrolog på Ullevål. Hun sier at jeg kan amme selv om jeg går på med. Er veldig glad for det.Jordmødre er veldig fokusert på amming, men det er jo ikke alltid så lett for alle. For noen blir det bare stress, og da må det være bedre for både mor og barn å la det være. Hvilken med. går du på, lykkeligida"høygravid"?

Skrevet

Jeg hadde ikke tenkt til å amme. Pga jeg har silikon å ikke har lyst å ødelegge dem IGJEN! Ble nok ødelagt etter jeg måtte pumpe meg å slikt etter jeg fikk vesle jenta på 3. Men - Så har jeg hørt av min svigersøster at hun har ei venninne som har silikon,hun har fått tvillinger å ammet dem! Å puppene er like fine :P Hehe. Så - Jeg har planer om å prøve,så får vi se :-) Også hørt at det ikke er sikkert at jeg har så mye "lagrings" plass siden silikonen tar litt plass, så vi får se om han blir fornøyd eller ei! Men blir det noe tull kommer jeg til å gå rett på flaske :-) Men håper jo på det beste !!

Skrevet

Det er jo ikke ammingen som "ødelegger" brystene, det er svangerskapet... Dette er veldig misforstått hos noen virker det som! Brystene vokser jo mens man går gravid, etterpå blir de jo naturligvis mindre igjen, men det er ikke ammingen som forandrer dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...