cherry coke Skrevet 9. november 2009 #3 Skrevet 9. november 2009 Vi bruker pinnekjøtt og svineribbe. Elsker pinnekjøtt og gleder meg vilt!! Til dessert har vi riskrem m rød saus og hjemmelaget karamellpudding :-)
Ronja&Odin Skrevet 9. november 2009 #4 Skrevet 9. november 2009 vi spiser ribbe, kjøttpølse, julepølse, medisterkaker, kotletter, poteter, brun saus, rød og surkål, grønnsaker... til dessert er det riskrem og rød saus, is og sjokoladepudding:D namm, gleder meg til julaften nå gitt... DRØMME
Musemor med tre søte små Skrevet 9. november 2009 #7 Skrevet 9. november 2009 And fylt med epler og svisker. Poteter, rødkål og brun saus laget på kraften som tilbehør. Riskrem med bringebær saus til dessert.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 9. november 2009 #8 Skrevet 9. november 2009 pinnekjøtt, poteter, sosisser og kålrabi/gulrot stappe. Jeg liker det best med brun saus til også.
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 9. november 2009 #9 Skrevet 9. november 2009 Kommer ann på hvor vi feirer jul. Sambo sin familie spiser pinnekjøtt, og om vi skal ha vår egen jul et år så blir det nok det. Søstra mi sin familie spiser svineribbe. Ellers har jeg spist lam, torsk og kalkun på julaften (ikke samtidig altså). Og grillmat en gang, men det var i New Zealand. Og da var det jo sommer også, så fikk ikke akkurat julestemninga...
Rampongi Skrevet 9. november 2009 #10 Skrevet 9. november 2009 Pinnekjøtt!!! Eeeelsker det jeg Men i år skal vi være hele jula and then some til svigers i italia, så i år kan jeg vel bare se langt etter pinnekjøttet, men håper noen i familien ber oss hjem på det, før vi reiser nedover
Ranni Skrevet 9. november 2009 #11 Skrevet 9. november 2009 Pinnekjøtt og hjemmemekka karamellpudding (hvis vi orker - den har en tendens til å bli "nattmat" i stedet for dessert - hehe)
erteposen + 4 Skrevet 9. november 2009 #12 Skrevet 9. november 2009 Det kommer an på hvem vi feirer sammen med. Pinnekjøtt liker alle her, og ikke minst kan spise, og det blir det ofte. Svineribbe, noe jeg ikke er glad i, hadde vi sist siden svigermor har det som tradisjon. Tosk blir det kanskje i år.
UnePune äntligen hemma! Skrevet 9. november 2009 #13 Skrevet 9. november 2009 I år skal vi være hos oss, og har invitert svigers og en av brødrene til mannen min. Jeg vil ha kalkun, men jeg er den eneste =P De skal nok ha pinnekjøtt, så får jeg lage alternativt kjøtt til meg (og de som ellers vil ha). Jeg liker ikke julemat! Men til neste år når foreldrene mine og mine søsken kommer så blir det kalkun! =D
Gjest Skrevet 9. november 2009 #14 Skrevet 9. november 2009 Ribbe og riskrem. Hjemmefra er jeg vant til lutefisk på juleaften, så det bruker jeg å lage på lillejulaften. Mannen min er vant med ribbe og liker ikke lutefisk.
Guttemamma til to Skrevet 9. november 2009 #15 Skrevet 9. november 2009 pinnekjøtt eller ribbe riskrem til dessert
Mamman til ♥ og ♥ Skrevet 9. november 2009 #16 Skrevet 9. november 2009 Pinnekjøtt, svineribbe, kålrabistappe, rødkål, poteter, rullepølse, hjemmelaget fåremør. Og mannen min bruker også en slags potetlefse som han har julematen inne, som en taco.. men det liker ikke jeg:) Åh.. nå gleder jeg meg til julemiddagen:)
TøffiTrynet☠ Skrevet 9. november 2009 #17 Skrevet 9. november 2009 Saltribbe! (Vanlig svineribbe som har ligget noen døgn i saltlake. Den kokes så, og grilles i stekeovn etterpå. Godt!) Som tilbehør har vi rødkål, rosenkål, gulrot og ertestuing. Pluss mandelpoteter. Og en saus laget på ribbefettet. Til dessert er det riskrem med rød saus, og multekrem med krumkaker...
mirredutt Skrevet 9. november 2009 #18 Skrevet 9. november 2009 Vi har ribbe og pinnekjøtt med tilbehør og riskrem til dessert. Åhh, gleder meg til jul! Vi pleier også å ha "lutefiskaften" en uke før jul, elsker lutefisk!
-------- Skrevet 9. november 2009 #19 Skrevet 9. november 2009 Jeg er vandt med svineribbe med tilbehør, mannen er vandt med lutefisk. Men fra nå av blir det svineribbe på juleaften, for det spiser vi både barn og vokse i vår familie på fire. Også tar vi lutefisk enten siste søndagen i advent eller en dag i jula.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 9. november 2009 #20 Skrevet 9. november 2009 ribbe med pølser og medisterkaker. nam.. men jeg skulle ønske vi hadde pinnekjøtt. det er enda mer nam!!!
StorkeMammaen Skrevet 9. november 2009 #21 Skrevet 9. november 2009 Ribbe, medisterkaker, medisterpølser Surkål, rødkål, rosenkål, gulrøtter Brun saus, mandel poteter Tyttebærsyltetøy Namnam Riskrem med rødsaus til dessert, med mandel i!
stjertløvetann Skrevet 9. november 2009 #22 Skrevet 9. november 2009 Pinnekjøtt hvis vi er med min familie, og ribbe hvis vi er med svigers (selv om svigermor er så grei at hun lager littegrann pinnekjøtt til meg for jeg liker ikke ribbe noe særlig.. snille svigermor!)
Gjest ✿biss med twins✿ Skrevet 9. november 2009 #23 Skrevet 9. november 2009 Ingen jul uten ribbe og riskrem! Og loff med godt smør og kald ribbe dagen derpå.
Ranveig R Skrevet 9. november 2009 #24 Skrevet 9. november 2009 Ovnsbakt laks, kokte poteter, brokkoli, agurksalat og hollandaise. Riskrem og raud saus (som regel rørte jordbær) med hakka mandlar. Må gjerne finne på noko anna i år sidan lille ikkje tåler melk.
jente08 + spire i magen<3 Skrevet 9. november 2009 #25 Skrevet 9. november 2009 Ribbe og pinnekjøtt, medisterkaker,sossiser, og masse godt tilbehør! :D Åh nå gleder jeg meg til jul!! Vi bruker å ha potetgull til ribba,sammen med masse annet godt også da.. utrolig godt!! =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå