Anonym bruker Skrevet 9. november 2009 #1 Skrevet 9. november 2009 spise? Leste inne på småtroll 0-1år en tråd, der ser det ut til at babyer på 5mnd spiser mye! De får t.o.m mat på formiddagen utenom mm/mme. Det står at de stresser med å få småen til å spise og drikke nok, altså utenom disse måltidene som er skrevet opp i detaljer. den ene spiser 2dl grt om kvelden, synes det hørtes mye ut jeg... Jeg fullammer og min jente på snart 6mnd får kun grøt om kvelden, faktisk "bare" 50-70ml. Hun får ikke flaske, kun litt innimellom med enten erstattning eller utvannet babyjuice. Hun er ikke glad i å ta flaske, men så lenge det er håndtak på så sutter og tygger på den. Får i seg ca 30-40ml til sammen. Hun får også eplebit, banan, agurk o.l. å tygge på av og til. Har såvidt begynt å gi henne smaksprøver på disse middagsglassene... Hjelpes, fikk litt sjokk når en baby skal spise SÅ mye som de skriver opp.... Er det noen som kan gi meg god samvittighet igjen? Eller burde en baby på nesten 6mnd ha i seg myyyyyye mer mat?
Anonym bruker Skrevet 9. november 2009 #2 Skrevet 9. november 2009 Min seks måneder gamle baby spiste ikke i det hele tatt. Hun drakk morsmelk. I den tiden begynte vi med smaksprøver. Hun er 7 mnd, og spiser fremdeles ikke hele måltider med mat. Får noen skjeer to ganger til dagen. Mer orker hun ikke. Og hun er passe stor og veldig blid:)
Underveis --> Skrevet 9. november 2009 #3 Skrevet 9. november 2009 Jeg har en baby som spiser mye og slik har det alltid vært. Han bare er sånn. Aldri stresset med å få i ham nok mat, bare nok pupp, som vi nå har gitt opp :-P Dersom barnet ditt er blid og fornøyd og har normal vektoppgang, så er det absolutt ikke noe stresse med! Det er jo faktisk anbefalt å fullamme til 6 mnd, og da er jo alt såre vel for din del :-) Babyer er rett og slett forskjellige!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå