kajak&Daniel Skrevet 9. november 2009 #1 Skrevet 9. november 2009 Jeg har nå fått innvilget full overgangsstønad fra og med oktober. I år kommer jeg under grensen for frikort, men han på NAV sa at jeg må levere skattekort i januar. Men hvor mye skatt er det jeg må betale av overgangsstønaden når dette er den eneste inntekten min (har ellers lån/stipend fra Lånekassen)? Jeg prøvde å gå inn på skatteetaten og beregne der, og da kom det opp at jeg skulle betale 0,- i skatt, men stemmer dette da? Isåfall hvorfor sa han på NAV at jeg må levere skattekort? Hvordan er det med dere andre som kun får full overgangsstønad?
Anonym bruker Skrevet 9. november 2009 #2 Skrevet 9. november 2009 Du trenger ikke betale skatt om overgangsstønaden er den eneste skattepliktige inntekten din. Grunnen er at du har skatteklasse 2 og i tillegg det som heter liten/lav skatteevne når du kun har overgangsstønad. Betaler du skatt, så får du det bare igjen året etter. Så sånn sett er det jo en fin måte å spare litt på
kajak&Daniel Skrevet 9. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. november 2009 Takk for svar! :-) Tror nok jeg kommer til å betale litt allikevel slik at jeg får litt "hjelp" til å spare til neste sommer :-) Men da vet jeg iallfall at jeg får igjen det jeg betaler! :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå