Mille** Skrevet 9. november 2009 #1 Skrevet 9. november 2009 Noen som har gjort det? Skulle så gjerne gjort om våre lønn-møbeler til hvite møbler, da det vil passe mye bedre i nyhuset. Noen som vet om det kan bli vellykket? Ville ikke gjort det selv da, men på et snekkeri/møbelverksted. ;o)
mormor.com Skrevet 9. november 2009 #2 Skrevet 9. november 2009 Jeg ville ikke ha brukt sylakk. Er akkurat ferdig med en stol som var i lønn. Jeg vasket stolen først, så pusset jeg det ganske så bra. Vasket det igjen. Så malte jeg det med oljemaling (2strøk) og deretter lakket jeg. Det ble veldig bra! Du behøver jo ikke levere møblene til verksted. Jeg det selv, kjempe gøy!
Mille** Skrevet 9. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 9. november 2009 Vel, det er så mange møbler at jeg har ikke ork til å begi meg ut på det selv. Vi snakker et digert spisebord, 6 stoler, to vitrineskap og en stor hylleseksjon. Vi må male og legge nytt gulv dit vi flytter, så det hadde vært kjekt å fått noen andre til å ta møblene. De skal jo uansett demonteres. ;o)
Mille** Skrevet 9. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 9. november 2009 Hehe.....googlet litt nå, og ser at det går an å spraylakkere kjøkkenfronter sånn at man får "nytt" kjøkken. Da må det vel gå an med møbler også. Kanskje jeg skulle hørt på bilverksted også. Håper det går an, kommer til å bli dritfint!!!! :oD
Duggfrøken Skrevet 9. november 2009 #6 Skrevet 9. november 2009 Ikke gjør det! Haha av egen erfaring sier jeg ikke gjør det! Jeg så også for meg at det ville være lettvint, men det er det ikke om du ikke er en super reser med boksen, som en tagger eller noe hehe Endet opp med å måtte pusse ned igjen møbelet, for så å male igjen! Blir ujevnt og lett å få render med sprayboks. Om du vil spraye få noen proffe til å gjøre det
Mille** Skrevet 9. november 2009 Forfatter #7 Skrevet 9. november 2009 Har ikke tenkt tanken på å gjøre det selv, hehe.... ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå