Gå til innhold

obs Det er pencelin i vaksina til svin les dette

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pandemrix bør ikke gis til personer som har hatt en anafylaktisk reaksjon (alvorlig allergisk reaksjon) til noen av komponentene i vaksinen, eller noen av stoffene finnes på svært lave nivåer i vaksinen, for eksempel egg eller kylling protein, ovalbumin (et protein i egg hvitt), formaldehyd, gentamicin sulfat (et antibiotikum) og natrium deoxycholate.

Tenk på alle de som reagerer på pencelin

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nja... Du var jo glup... Not.... Gentamicin sulfat er jo ikke akkurat hverdags antibiotikum akkurat, og slettes ikke penicillin.. Penicillin er en av tusenvis av typer med antibiotika, og det er IKKE slik at reagerer man på en så reagerer man på alle... Gentamicin får man kun ved alvorlige infeksjoner og i.v når man ligger på sykehus, og av de som får den typen antibiotika så er det et mikroskopisk antall som reagerer med anafylaktisk reaksjon.. Så nei, dette gjelder ikke mange mennesker nei..... Kanskje du burde la være å lese slike kompliserte ting du åpenbart ikke forstår lille venn...

Skrevet

Hvor står det at det er penicillin i? Og hvor alvorlig må allergien være?

Skrevet

En kan være allergisk mot en type antibiotika, men samtidig tåle andre typer......

Skrevet

jeg tåler ikke noen pencelin typer,prøvd det meste

Skrevet

Jeg tåler ikke penicillin, men jeg tåler flere typer antibiotika...

Skrevet

Ikke alt heter penicillin. Antibiotika er mye mer enn bare penicillin.

Men det er jo bare å la være å ta vaksinen da. Mengden antibiotika i en vaksinedose er mikroskopisk i forhold til antibiotika til annet medisinsk bruk.

Skrevet

Gentamicin er en av mange typer antibiotika, og som anonym over skriver er det ikke noe man vanligvis får men noe man kun får ved alvorlige infeksjoner når man er innlagt på sykehus og får i.v behandling. Penicillin er en helt annen type antibiotika så er man allergisk mot denne gjelder dette uansett ikke deg. Og husk, allergisk i denne settingen betyr ikke f.eks hudkløe, kvalme eller dårlig mage - men anafylaktisk sjokk - som er en svært alvorlig og livstruende tilstand. Av alle som får antibiotika av alle typer hvert år er det en mikroskopisk andel som får en så alvorlig reaksjon, etter å ha jobbet som sykepleier i 10 år og ha gitt tusenvis på tusenvis av doser med antibiotika har jeg aldri sett en så alvorlig reaksjon hos noen.. Så husk, dette gjelder et mikroskopisk antall mennesker og IKKE de som er "allergiske" mot peniciilin..

Skrevet

Jeg hovner opp i ansiktet og får innvendig kløe har måttet dra til legen og fått en hel haug m kortison pga allergi,Ikke noe å anbefale..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...