1prinsesse+2engler Skrevet 9. november 2009 #1 Skrevet 9. november 2009 Snuppa vår får den "mammamelken" jeg har (har ikke hatt nok til å fullamme) og så får hun mme i tillegg. Vi har også kommet godt i gang med grøt, frukt og grønnsakspure - På morningen får hun bare melk. Mm og ca 120ml mme. - Til lunch får hun melk og grøt. Mm og ca 90ml mme. Grøt av ca 60ml melk. - Til middag får hun mm og grønnsakspure. Litt over et halvt lite glass, men hun vil ofte ha mere. Da får hun fruktpure. - Til kvelds får hun mm, ca 120ml mme og grøt av ca 60ml melk. Hun orker ofte ikke all grøten fordi hun vil ha så mye melk først. - På natta får hun som oftest pupp 3 ganger + 120ml mme utpå morningen. Kunne ønske hun sov mere om natten. Blir så sliten av at hun skal henge i puppen hele tida!
Studine mevik Skrevet 9. november 2009 #2 Skrevet 9. november 2009 Prinsen her får mme og grøt. Han bli 5mnd til søndag. Fram til nå har han våknet mellom 6 og 7 og fått en flaske mme på 200ml. Så har det vært mellom 1/2-3/4 porsjon grøt og 100ml mme til lunsj senest kl 10. Så kommer 2måltider til med 200ml mme henholdsvis kl 13 og 16. Han spiser kveldsmat rundt kl18 og da får han 1/2-3/4 porsjon grøt og 100ml mme. og så sover han til neste morgen. Igår kuttet han ut den ene flaska med mme midt på dagen. Han våkna ikke før 8 og spiste "lunsjen" sin kl 12 og sånn gikk resten av dagen også. Idag våknet han 7.30, men ville ikke ha mat før klokka nærmet seg 8, så tror nok det bare blir 4måltider i dag også. Har tenkt å begynne med litt middagsmat framover og kanskje prøve å bytte ut det ene måltidet med maisgrøt til risgrøt
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 9. november 2009 #3 Skrevet 9. november 2009 - Morningen får han bare melk. 150-200 ml mm (utpumpet). - Til lunsj: risgrøt/banansmak laget av 1 dl vann, litt fruktpure, ca 150 ml mme (1 time før eller etter grøten) - Middag: Kun melk, han liker ikke middag enda - Til kvelds: hvetegrøt/eple laget av 1 dl vann, pluss litt fruktpure. - På kvelden (ca 21:00) 200 ml mme eller mm Alt i alt får vi i han ca 6,5 dl melk, 2 dl grøt og ca 1 dl fruktpure i døgnet. Utfordring å lære han å spise middag og å få i han nok drikke. Fullstendig puppenekt i over to uker nå, men har aldri vært noe annet en kos ved puppen likevel.
1prinsesse+2engler Skrevet 10. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 10. november 2009 Så hææææææærlig det må være at gutten din sover hele natta!!! I går la jeg meg kl 21, bare for å få nok søvn. Tuppa var våken maaang ganger i natt og! Til natta MÅ jeg dra meg opp tidligere og ordne flaske. Håper det hjelper!!
Frk Vims Skrevet 10. november 2009 #5 Skrevet 10. november 2009 Er 5 mnd, 3 uker, spiser følgende: ca 8: pupp ca 10: grøt av 1 dl vann, vann (lite) ca 1: pupp ca. 3: middag, et lite 4 mnd glass som regel ca 5: pupp ca halv 7: grøt/pupp pupp en gang i løpet av natta, akkurat for tiden ca i 2-tiden. Får gjerne litt fruktpure/sviskemos sammen med grøten. Synes kanskje han spiser litt mye mat for sin alder, men han vil gjerne ha, og er egentlig ikke veldig interessert i puppen. Aktiv og fornøyd. Når han var 5 mnd fikk han omtrent det samme, men ikke middag, bare pupp (noen dager en flaske) mellom de to grøtmåltidene. Startet med middag på 5,5mnd.
Lille tripsi Skrevet 10. november 2009 #6 Skrevet 10. november 2009 ca 8-180 mme ca 11.30- litt middag, fruktpure, vann men drikker lite, 180mme ca 30 min etter middag (rett før soving) ca 15.00-180 mme ca 18.30-grøt av ca 60-80mme (maisgrøt) ca 20.00-120 mme (så er det rett i seng og får da ikke mat før morgon igjen, men er oppe 2-3 ganger på natta og snur snuppa som ligg på magen og ikke kommer tilbake, eller har sparket av dyna he.he..)
Studine mevik Skrevet 10. november 2009 #8 Skrevet 10. november 2009 Ja det er veldig deilig at han sover hele natta. Han våkner noen ganger, men roer seg igjen med sutten. Har du vurdert å nattavvenne. Det høres jo ut som om hun får nok mat.
Hildeks Skrevet 11. november 2009 #9 Skrevet 11. november 2009 Jenta mi er 5 mnd og 20 dager.. ca 08.00 frokost, grøt av 100 ml vann+ 120 ml mme ca 11.30 200 ml mme ca 15.00 litt middagsmat og vann 17.30 Grøt av 100 ml vann + vann å drikke 19.00 200 ml mme på sengekanten. Sovner selv i senga si etter det og sover til neste morgen, kun avbrutt av en oppvåkning der ho må ha smokken sin.. Spiser grøt av 200 ml vann (2 fulle porsjoner) Drikker litt vann og 520 ml mme får noen ganger pupp også, men der er heller lite igjen..
Embla77 Skrevet 11. november 2009 #10 Skrevet 11. november 2009 Oj. Er det bare jeg som fullammer fremdeles? Mini får pupp kl 23, 03 og 06 sånn ca. Skal begynne å nattavvenne til helgen.
Fireblade Skrevet 11. november 2009 #11 Skrevet 11. november 2009 Høres ut som de fleste får mye mer fast føde enn poden min. Han er 5 mnd og 3 uker og får maisgrøt om kvelden av ca 60 ml mm ellers får han bare mm. Har prøvd å gi han litt risgrøt m/banan på formiddag, men da bare brekker han seg selv om jeg lager den helt tynn og jeg har prøvd med litt sviskemos med samme resultat. Så lenger er ikke vi kommet i tilvenningen. Noen tips om hva jeg skal gi til en som helst bare vil ha mm.?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå