Gå til innhold

OPPSKRIFT PÅ BARNEBUNAD?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på, er det noen som har sydd egen "bunad" til gutter her? Og som har funnet oppskrift på det noe sted?

Er litt blank akkurat nå, men skulle gjerne hatt det. Kjøper gjerne av noen der ute om dere har liggende og. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, så flott. Tusen takk for hjelpen, der må jeg jo kunne klare å finne noe fint. :)

• 3 år senere...
Skrevet

Jeg har en ide om at jeg vil sy en barnebunad til min mors fadderbarn. Hun er 1 1/2 år neste 17.mai og jeg vil gjerne lage noe som kan brukes til rundt 3/4 år. Jeg er ikke så stor fan av masseproduserte og billige festdrakter, men siden de små vokser så fort, så er en helt autentisk barnebunad til mange tusen kroner litt unødvendig de første årene. Det er planlagt at jentungen skal få aust-agder bunad fra hun er 3/4, men jeg tenkte da at en hjemmesydd barnebunad kunne være være en hyggelig og fin overraskelse! Spørsmålet er bare: Hvor kan jeg få ta i mønster til dette? På stoff og stil har de et greit mønster til stakk. Problemet er bare at det er fra str.4 år og jeg har ikke sydd så mye, så tør ikke å ta dette på øyemål. Jeg kunne gjerne tenke meg et mønster på noe slikt: http://www.norskflid.no/lillehammer/nyheter/barnebunader/. Et skjørt i sort ullstoff, vest i et slags brokadestoff i enten noe rødt, gul/gull eller grønt, forkle med rosemønster og bånd i livet med dusker nederst dem, er noe jeg ser for meg. Det er jo et år til neste 17.mai, så jeg har jo god tid. Tenkte at jeg kunne få gitt det bort i julegave :) Noen som har noen råd til meg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...