Anonym bruker Skrevet 9. november 2009 #1 Skrevet 9. november 2009 Overreagerer jeg når jeg ikke vil sambo skal ut på byen å drikke og feste? Han er ikke på fylla ofte, men de gangene han er det, blir det et rent HELVETE i heimen : ( Vi krangler som fy, og han sier ufattelig mye stygge ting til meg, som sårer innmari.. : ( Vi har snakket om å flytte fra hverandre pga dette, men samtidig så vil jeg ikke det.. Tenker det kanskje er best å flytte fra hverandre nå, før jenta kommer på nyåret, men vet ikke : ( Hva hadde dere gjort? Og hvordan er gutta deres når det kommer til festing? Håper på svar...
Anonym bruker Skrevet 9. november 2009 #2 Skrevet 9. november 2009 Hvem lager det helvete, og hva består det av? Hvorfor skal han sitte hjemme hele tiden? Hvorfor kan ikke du gå ut av og til?
Anonym bruker Skrevet 9. november 2009 #3 Skrevet 9. november 2009 Jeg forstår virkelig ikke hvorfor du ønsker å leve sammen med en som er så stygg med deg, og i hvert fall ikke at du ønsker å få barn med vedkommende.. Jeg hadde aldi i liet funnet meg i slikt. MIn mann går sjeldent ut. Når han gjør det, kan han godt bli god og full og han koser seg med kompiser og venninner.,. Men han har aldri aldri sagt noe stygt til meg, hverken i fylla eller edru.. Det er vel kanskje da han elsker meg høyest.. Haha... "Du er verdens beschte og jeg elschker deg over alt på jord." hikk.. :-)
cicamica Skrevet 9. november 2009 #4 Skrevet 9. november 2009 Jeg hadde liknende problemer med min x. Første du kan sjekke er om han blir slik uansett hva han drikker , eller om det er en link mellom spriten og oppførselen. Det var det hos oss og han fikk nekt eller satte seg selv på nekt. Men jeg synes at når han vet han har det problemet, kanskje han ikke selv"husker" alt det stygge han sier, s må han selv ta ansvar for at han ikke tåler alkohol. Det er han som sårer deg. Han må sette ting opp mot hverandre, hva er mest verdt, å gå ut, eller forholdet deres og behandle deg med respekt.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2009 #5 Skrevet 9. november 2009 Jeg kunne aldri vært sammen med en som ikke takler å drikke. Hvis han sier masse stygt til deg i fylla, så bør han holde seg unna alkoholen Og hvis han ikke er villig til å slutte, bør du holde deg unna han.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2009 #6 Skrevet 9. november 2009 Ikke det at jeg vil hans skal sitte og holde meg i hånda dag ut og dag inn. Men når han blir full, blir han direkte ufin. Han kan slenge dritt som kommer fra ingensteds, spesielt når han kun er sammen med gutta.. Syns det er kjempe-trist.. Da kommer GAMLE problemer opp igjen, og opp igjen.. Virker som han slenger samme dritten igjen flere ganger, bare for å være direkte rasshøl (!!) HI
Anonym bruker Skrevet 9. november 2009 #7 Skrevet 9. november 2009 HVorfor blir det et helvete? Er det fordi at du nekter han, eller oppfører han seg generelt dårlig i fylla? Drikker han for mye? Jeg ville tatt en ordentlig snakk med han om dette, og funnet ut hvorfor ting er som de er. Utreagerer han kanskje fordi du nekter han å drikke? Jeg har pga oppveksten min et ganske dårlig forhold til alkohol, mens samboer har et normalt forhold til alkohol, han kan fint ta et glass øl til en fotballkamp, og la det bli med den ene ølen.. Og han tar seg en fest iblant. For meg så ble dette ganske vanskelig å godta, satt bare på pinner å ventet at han skulle bli sur vrang og helt idiot, var det ejg var vant med, men det skjedde jo ikke.. Hendte vi hadde krangler pga det og, og det meste lå på meg og min tankegang. Etter jobbing med meg selv, og han så er det blitt bedre. Sier ikke at det er slik for deg, men det jeg ville frem til er at du må finne ut hvorfor ting er som de er.. At han går ut en gang iblant er ikke farlig.. Men om han blir en idiot i fylla, evt ikke tåler alkohol så er det et problem, som dere må ordne, vis ikke må dere mulig avslutte forholdet, evt legge ned et totalforbud mot alkohol..
småeinsteins Skrevet 9. november 2009 #8 Skrevet 9. november 2009 Hovedbudskapet mitt er: Ikke ta alvorlige beslutninger når du er gravid og hormonell - DERSOM det ikke er helt nødvendig. Jeg ville ikke likt om min mann var stygg med meg i fylla, det ville jeg IKKE godtatt. Dersom dette er det eneste problemet dere imellom, bør dere nok finne en måte å løse det på. Prat om det i rolige omgivelser, når dere begge er i et ok humør. Fortell han hvordan du opplever det når han sier stygge ting til deg, og la han fortelle hvordan han opplever situasjonene - ikke bruk beskyldninger eller pekefinger.... Det kan jo hende at han ser annerledes på ting, den dagen babyen kommer (forutsatt at dette er baby nr 1). Generelt sett, synes jeg det er helt OK at min mann drar ut på fest innimellom, men det er ikke ofte han gjør det, etter vi fikk barn. Alkoholkonsumet på festene er også gått ned. Men heldigvis (for oss begge) så er han aldri stygg mot meg i beruset (eller edru) tilstand...
Anonym bruker Skrevet 9. november 2009 #9 Skrevet 9. november 2009 Mannen min tåler ikke alkohol så godt, så han sluttet å drikke... Jeg kjente ham ikke da han fortsatt drakk alkohol, men jeg kjenner litt til vennegjengen, og har hørt noen historier, så jeg skjønner godt hvorfor han sluttet å drikke... (han ser nesten aldri disse vennene heller, fordi det eneste de gjør sammen er å drikke...men har mange andre venner vi har det veldig hyggelig sammen med...) Nå i det siste har han begynt å smake alkohol igjen, ikke på fest, men et par glass vin til middag, et glass cognac foran peisen bare vi to, litt baylies i kaffen i hyggelig selskap, men jeg har aldri sett ham i nærheten av full, og det er bra at vi begge kan ha et normalt forhold til alkohol... Hvis det er alkoholen som er problemet i forholdet deres, og alle dager som ikke involverer alkohol er bra, så kanskje dere skulle gjøre en avtale om å kutte ut hele alkoholen og satse på forholdet?
Anonym bruker Skrevet 9. november 2009 #10 Skrevet 9. november 2009 Har aldri nektet han å drikke.. Jeg sa det til han sånn jeg føler det.. At jeg ikke vil han skal drikke, fordi han blir stygg med meg.. Svaret jeg fikk da, var ; "Ja, men jeg vil ut. Det er ikke sikkert det skjer igjen.. " Det har han sagt så mange ganger tidligere også.. Syns tanken på å flytte fra han er kjip.. Vi har det relativt ok ellers i ukene.. Han kan ta seg noen øl her hjemme, og kose seg.. Da er alt helt fint.. Men stygghetene kommer da han er ute med andre.. Vil ikke lillejenta skal vokse opp slik, hvis det ikke skjer endringer hos han snart.. Noe må skje.. HI
Anonym bruker Skrevet 9. november 2009 #11 Skrevet 9. november 2009 Tusen, tusen takk for alle svar =) Var godt å få noen andres synspunkter på det hele.. Blir nok nødt til å ta en prat med sambo i kveld. HI
Anonym bruker Skrevet 9. november 2009 #12 Skrevet 9. november 2009 heihei ! jeg har samme problemet.... her når karen drikker blir han en stor dust! og jeg hater han når han drikker!!!! han ser det selv, og jeg kan faktisk bli redd han også... men han sier unnskyld, og jeg går IKKE ifra han på grunn av dette. selv om jeg har sagt det til han hihi... men her drikker han så sjeldent, og jeg vet det bare blir problemer når han gjør det, så vi unngår det. lykke til!
Anonym bruker Skrevet 9. november 2009 #13 Skrevet 9. november 2009 Hva mener du med sjeldent da? Jeg syns det blir litt tynt med "kun" en unnskyldning.. Da tenker jeg, "skal det bare være sånn for resten av livet?", på en måte.. At jeg bare må godta de jævligste krangler når han drikker? Syns ikke det virker noe åleit, heller da.. : / Mulig det er jeg som er korka her nå?! HI
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 9. november 2009 #14 Skrevet 9. november 2009 Syns du kan be han om å drikke litt mindre så kansje han ikke blir så teit da? Ellers er det å bytte ut sprit med øl om det er spriten han blir idiot av.. Om ikke det fungerer så kan det være han har noe undertrykt aggresjon som han må få ut, kansje dere kan snakke sammen om hvordan han egentlig har det? Og om ingenting av dette fungerer så bør han slutte å drikke.. Ikke bare for din skyld, men for den lille jenta deres sin skyld..
Anonym bruker Skrevet 9. november 2009 #15 Skrevet 9. november 2009 Han blir ikke sånn av sprit, det kommer av alt det er i alkohol i : ( Takk for svar, må ta en "oppvask-prat" med han i kveld.. .
Anonym bruker Skrevet 9. november 2009 #16 Skrevet 9. november 2009 Jeg liker ikke at typen min drikker nor jeg er gravid. Da blir jeg nervøs av fulle mennesker. I tillegg til at vi har ei lita jemme. Så vis han først går ut så vil jeg ikke ha han hjem igjen. D funker for oss begge.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2009 #17 Skrevet 10. november 2009 Og med det, mener du at han sover borte? HI
Anonym bruker Skrevet 10. november 2009 #18 Skrevet 10. november 2009 Har det av og til likt. Det går med på minus-kvota. Han har flere plusser enn minuser :-) Og det er meget sjeldent, en gang eller to i året, og det kan jeg fint leve med. Hadde jeg hatt det ukentlig, hadde jeg stilt et ultimatum.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2009 #19 Skrevet 10. november 2009 Har dere fått pratet sammen? Håper dere kom frem til en god løsning:)
Anonym bruker Skrevet 10. november 2009 #20 Skrevet 10. november 2009 Hei, tusen, tusen takk for alle svar : ) Har prøvd å prate med han, men ser ut som eneste løsninga er å flytte fra hverandre... Passer skikkelig dårlig nå, siden vi har 3 mnd oppsigelsestid på leiligheten her, og ingen av oss har råd til å bo her aleine.. Da får ingen av oss flytttet før 1 feb, om vi sier opp nå 1 des HAATER tanken på å måtte flytte med en bitteliten baby på armen.. (Termin i slutten av januar) Har prøvd å finne en løsning, men han er ikke villig til å lavære å drikke, så da er det vel ikke mer å gjøre med.. Må innrømme at jeg er ganske langt nede pga dette nå, men.. Får vel bare bite i det sure eplet, og "takke meg selv" for at jeg "valgte" feil mann å få barn med.. Hi
Anonym bruker Skrevet 10. november 2009 #21 Skrevet 10. november 2009 Han må roe ned på drikkinga! Kutte mengdene og antall ganger ut. Rett og rimelig det. Min mann og jeg var veldig mye ute da vi traff hverandre, han er mye mindre ute nå, og ikke helt omtåka når han kommer hjem heller. Vi har diskutert oss litt fram til det, men mesteparten har vært naturlig overgang fra singeltid til familietid... Spør ham om han synes det er greit om du som mor til hans barn går ut på stupfylla like ofte som ham, og lager helvete i heimen når du kommer hjem. Hvordan tror han det er å vokse opp i et sånt hjem? Var foreldrene hans sånn? Vil han ikke at barnet hans skal ha det bra? hvordan hadde han reagert om faren hans sa dette til mora hans?
Anonym bruker Skrevet 11. november 2009 #22 Skrevet 11. november 2009 TAKK!! Skal ta det opp med han igjen ikveld : ) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå