Anonym bruker Skrevet 9. november 2009 #1 Skrevet 9. november 2009 Natt til lørdag følte sønnen min (5 år) seg litt dårlig. Tok tempen, for å se om han hadde feber, og det hadde han. 39, 5. Han var veldig slapp og hadde vondt i halsen. Men på lørdags morgen, så virket han helt fint. Tok tempen igjen, og den kom på 38.6. Ikke så høy feber, og han virker ikke noe slapp, bare vondt i halsen. Men så på kvelden (natt til søndag) tok jeg tempen igjen, og denne gangen kom det nesten på 40. Han klaget over vondt hals, hodepine og hadde litt hoste. Fikk en paracet, slik at han skulle få sove. Jeg tok tempen på han mens han sov, for å se om feber gikk ned, og det gjorde den. Og da han våknet på søndag, virket ikke som om han er noe særlig plaget av vondt hals eller feber lenger. Men så kom søndagskveld, og igjen gikk feber opp til 39. Og igjen klaget han på vondt hals og hodepine. Fikk igjen en paracet, og gikk og la seg. Etter ca. 30 min. gikk jeg inn for å se om feber har sunket, og så at pysjen hans var gjennomvåt. Så ut som om han har jogget flere km. Men feber hadde gått ned, så jeg kledde av han, slik at han bare fikk sove i truse. Så ringe jeg bhg i dag tidlig, for å si at han var syk. Lå hjemme med feber og hadde vondt i halsen. Hadde 38.6 da han sto opp i dag. Virket litt slapp. Men nå er kl. 13.49 og målte feber igjen. Ingen feber. 37.6. Han er i fin form. Høres ikke ut som om han har noe særlig vondt i halsen lenger. Det er så rart. Hvorfor får han feber om kvelden og er frisk om dagen? Aldri oppelvd det før.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2009 #2 Skrevet 9. november 2009 Hei:) Jobbet på legevakta før, hadde veldig mange hendvendelser med slike sympt som du forteller om. Jeg har ingen barn (bare et i magen) som jeg har sett dette på selv enda. men vet at temp hos folk er vanligvis lavere på morgenen enn på kvelden (hos de fleste) vanligvis er det slik at når man legger seg på kvelden med feber og våkner på morgenen uten feber er det et tegn på virus.. (når dette gjentar seg i noen dager) hvis syptomene varer lenge - enda flere dager, vil jeg fått sjekket med en CRP (liten blodprøve i finger) infeksjonsverdi for å utelukke en bakteriell infeksjon. God bedring:)
Anonym bruker Skrevet 9. november 2009 #3 Skrevet 9. november 2009 Tusen takk for svaret. Han virker helt frisk nå, så derfor lurte jeg på hva som skjer. Men skal se hvordan det går utover kvelden. Han spiste nesten ingenting i går, men spiste bra i dag og har drukket bra mengde med vann. Takk skal du ha, 14.00 HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå