Gjest Skrevet 9. november 2009 #1 Skrevet 9. november 2009 I så fall, hva jobber dere innen og hvordan var reaksjonen på jobb? Jeg ønsker ikke vaksinen, og det er vel mer eller mindre tvang på jobb... Jeg syns ikke noe om den, i likhet med mange andre i befolkningen, og jeg ser ikke helt at jeg som helsepersonell ikke kan få lov å ha egne meninger. Det er tross alt egen kropp!!! Kommer sikkert til å få mye kjeft av dere vaksine tilhengere her, men bare sånn at det er sagt så skjønner jeg hvorfor helsepersonell skal vaksineres, så trenger ikke hele den regla :-)
Meg og bøllegutta!! Skrevet 9. november 2009 #2 Skrevet 9. november 2009 Jeg er sykepleierstudent på 3.året i praksis så jeg regnes nok som helsepersonell. Jeg vet ikke om jeg vil ha vaksinen. Misntegutten vår var syk forrige uke og eldste er syk nå. feber, oppkast, hodepine og snørr så mye mulig det er svineinfluensa. En av grunnene til at jeg ville ta vaksina var for å beskytte de hjemme hvis jeg skullle bli syk. Men hvis de nå allerede har harr svineinfluensa så faller jo det argumentet bort. jeg er ikke redd for å bli syk selv, men er jo klar over at vi anbefales og ta vaksinen også for å beskytte pasientene. men jeg vet ikke jeg.............. det er nå hvertfall fullt og helt vårt eget valg
Gjest Skrevet 9. november 2009 #3 Skrevet 9. november 2009 jeg er sykepleier og ser helst at jeg slipper vaksinen. Men nå er jeg jo i permisjon akkurat nå. Men begynner å jobbe i januar.
Gemini77 Skrevet 9. november 2009 #4 Skrevet 9. november 2009 Ja, jeg er! Har ikke direkte pasientkontakt (bare deler av pasienten da jeg jobber på patologen) så her er det ikke press. Her takker 90 % av de ansatte nei...
Gjest Sekretøsa Skrevet 9. november 2009 #6 Skrevet 9. november 2009 Helsesekretær, og jeg skal ikke ta den: Ble ikke veldig godt motatt på jobb, men sånn er det bare
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 9. november 2009 #7 Skrevet 9. november 2009 Jeg er sykepleier (i permisjon) og er usikker på om jeg skal ta den eller ikke. Klarer ikke bestemme meg. Skal jo ikke ut i jobb på en stund så det er ikke det det står på akkurat nå.
Gjest Skrevet 9. november 2009 #8 Skrevet 9. november 2009 Jeg skal ikke ha den, er allergisk mot egg... Har masse pasientkontakt med pasienter med dårlig immunforsvar. Jobben min er helt inneforstått med den saken og har stor forståelse for det (er nemlig de som må sette sprøyten og de ønsker neppe å ha en kollega med kjempe reaksjon på vaksinen).
Hellinor Skrevet 9. november 2009 #9 Skrevet 9. november 2009 Ja, jeg er sykepleier på kirurgisk avd, og vil i utgangspunktet ikke ha den. Jeg ønsker å komme ut av det hele med styrket immunforsvar, ikke kunstig påført. Men ender vel opp med å ta den, mot min vilje, et slags gruppepress på jobben ja. Men mange på min avd som ikke ønsker. Vil i alle fall ikke vasinere ungene, tror de som er døde utenfor risiikogruppen nok har en dårlig allmenntilstand uten nødvendigvis ikke å være i risikogruppa. Jeg gjør det kun for beskytte pasientene, siden vi jobber med de svakeste av de svake. Slapp av folkens, vi tåler være syke.
___ Skrevet 9. november 2009 #10 Skrevet 9. november 2009 Du vet at de fleste eggealergikere faktisk kan ta vaksinen? Det er vistnok bare dem med "hyperalergi" som ikke kan ta den. Uansett ditt valg, dette var bare til opplysning om du ikke viste det.
Gjest Skrevet 9. november 2009 #11 Skrevet 9. november 2009 Jupp, visste det, både jeg å overspl har undersøkt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå