Gå til innhold

Kontroll i morgen, 40+4, hva gjør de da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til jordmor i morgen. Er det bare vanlig kontroll eller sjekker hun noe mer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som vet?

Skrevet

Det er nok veldig individuelt. Jeg var på kontroll dagen etter termin, og det var akkurat som alle andre kontroller. Men noen jordmødre kjenner etter modenhet/åpning, og noen er også villige til å tøye litt.

Skrevet

Hei, min tidligere erfaring er at det er vanlig sv. skaps. ktr. Skjer ikke noe spes. før den overtidsktr på sykehuset, som du forhåpentligvis slipper... Jeg skal på ktr torsdag og vil da være 6 dager over, kommer til å be henne om kjenne om jeg er moden, kanskje be henne strippe meg siden det fikk det i gsng forrige gang.

masse lykke til;)

Skrevet

Hei hei,snakket med min jordmor om dette idag og hun sa det hadde vært kurs i forrige uke på landsbasis.

Nye regler nå er at man "kun" skal gå 11 dager over termin før man blir satt igang.

Så hva som skjer med deg i 40+4 er vel kun skjekking av modenhet og evt stripping.

Uansett,lykke til :)

Skrevet

lenii

håper inderlig det stemmer altså;) tviler likevel på at disse nye reglene vil bli fulgt her i bergen... Her går man opp til 18-19 dager over har jeg hørt.. grøss&gru...

Skrevet

Hei

På St.Olav sykehus får man tilbud om ingangsetting 1 uke etter terminen. Så jeg regner med at regelen ikke gjelder her, men lokalt på ulike steder. Jeg har iallefall fått dato for igangsetting, har termin på fredag. Håper å slippe ingangsetting.

Skrevet

Takk for svar :)

Skrevet

Intressant! Jeg er 3 dager over idag.. Jm bestilte time til meg på sykehuset for overtidsvurdering den 18 nov. (hadde termin den 6 nov.)12 dager over termin...,men da syns no jeg de bør sette meg i gang, kan vel ikke gå lengre enn det??!!

Skal til ny time med Jm imårgen, håper på mer svar og kanskje litt "røsking" nedentil så ting kanskje da setter igang! :o)

Lykke til, håper det kommer en bebi snaaaart :o)

Skrevet

gullet:)

forstått det er veldig ulik praksis rundt omkring. Så ei her inne som hører til kk i Bergen og hun skrev max 19 dager i en annen tråd her. snakket selv med en venninne som også måtte vente til dag 19 her i bergen for å bli satt i gang.

Det er visst det beste om fødselen får starte av seg selv. Men blir jo leeenge å vente 3 uker over termin. Men det er vel ikke så mange som må det skulle en tro.

Skrevet

Da har jeg vært på kontroll, og det var en vanlig kontroll. Hadde egentlig ikke renga med noe annet heller. Fikk time til overtidskontroll på sykehuset neste onsdag (18.nov) og blir satt i gang torsdag eller fredag hvis det ikke har skjedd noe før den tid.

Jeg har begynt å tro veldig på at det blir fredag den 13. så vi får se hva som skjer.. hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...