yasmina Skrevet 9. november 2009 #1 Skrevet 9. november 2009 Min lille 3 aaring ble i dag forvist til et annet rom etter at han ikke klarte aa sitte stille under samling i klassen. Han fikk gjentatte advarseler foer at tilslutt maatte forlate klasserommet og vaere alene ( sammen med en assistent ) i et annet rom. Vet ikke mer enn det for disse beskjedene faar jeg overlevert fra assistenten naar jeg henter han, foran de andre ungene og foran de andre ungene i min andre soenns klasse. Vet ikke helt om jeg liker maaten det blir gjort paa for jeg faar ikke muligheter til aa spoerre skikkelig foeler jeg pluss at det kommer alltid kommentarer som " he's wearing her out " ( referes til laereen ) ol. Typiske kommenterer som gir e som foreldre daarlig samvittighet for manglende oppdragelse osv. Problemet er at det blir alltid sagt i en hyggelig tone og dermed foeler jeg det er vanskelig aa klage selv om jeg egentlig ikke liker det. Er foreldrekonferanse paa onsdag om maa da ha bestemt meg ettersom en kun har 10 min til raadighet.
Lene~mor til tre Skrevet 9. november 2009 #2 Skrevet 9. november 2009 Jeg ville tatt det opp og synes det er rart at de sier sånn foran de andre. Hvis det har vært noen problemer på skolen her når jeg kommer å henter barna på skolen, så sier frøken at hun vil snakke med meg og tar da med gutten/jenta mi inn og hun forteller meg da situasjonen sånn at vi for snakket om det sammen og det synes jeg er kjempefint.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 9. november 2009 #3 Skrevet 9. november 2009 Jeg ville sagt fra om at jeg ikke syntes det var noe kjekt at det ble sagt i alles nærvær. ellers høres ikke metoden så ille ut syntes jeg, at han blir tatt vekk fra situasjonen så lenge han ikke klarer å sitte stille kan jo virke veldig godt. Men hvis dette gjentar seg flere ganger ville jeg undersøkt om det var noen grunn til at han oppfører seg slik. En gang eller to ville jeg bare tatt som han tester grensene. Han er jo bare 3 år og er jo i grensetesting alderen. Og han ble jo ikke plassert alene der, men sammen med en assistent.. Kanskje det har den virkningen på gutten din at han husker dette som noe kjedelig slik at neste gang får beskjed om å sitte stille så gjør han det etter en advarsel.. Den kommentaren må du sikkert prøve å se vekk fra. Den er nok sagt uten å mene ting så alvorlig som den er sagt. Du er ikke noen dårlig foreldre/oppdrager selv om en tre åring ikke sitter stille under en samling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå