Gå til innhold

Noen som har barn med atopisk eksem som tåler ull?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lenge levet håper om at ullbodyene og strømpebuksen jeg har handlet inn skal bli brukt..

Jenta mi har nettopp fått atopisk eksem, og har kuttet ut ull innerst i håp om at hun skal bli bedre..

Men har ikke sett noe bedring til tross for smøring av Mildison og en krem fra apoteket..

Kan det være at hun faktisk ikke reagerer på ullen? Eller er det slik at ingen med atopisk eksem tåler ull?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det jo så masse skrivefeil at jeg blir flau.. Bær med meg jenter...

Skrevet

Min tålte det litt i perioder, men superundertøy og bomull da han var helt liten fungerte bedre. Jeg hadde også mye fin ull til babyen min som jeg måtte legge bort. Vi var på kurs i regi av barneklinikken, og det var få der som kunne bruke det.

Skrevet

Har nok måttet bruke superundertøy i stedenfor ull, men når det er skikkelig kaldt så bruker jeg gjerne ullundertøyet utenpå superundertøyet når hun skal ut. Det går fint.

Skrevet

når gutten min var liten var ikke ull det beste, men nå går det bra:) Nå enser han det ikke:) Han kunne bruke ull fra han var 2år.

Skrevet

bruker ull på jenta mi også nå, hun er 1 1/2 år. Synes eksemet har blitt bedre faktisk, så mulig det er på tur til å ta slutt! håpehåpe!! ser ikke at det blir verre ved bruk av ull innerst lenger.

Skrevet

Prøv ullen fra Nøstebarn. Den er ubehandlet og dermed snillere for ømtåelig hud. Lillegutt har atopisk eksem, men tåler alt fra Nøstebarn. Bodyene de har i ull/silke er toppers :)

Skrevet

Vil gå hardt imot det rådet der, vi fikk klar beskjed om å styre unna ull med lanolin spesiellt.

Skrevet

ok... Jeg kan bare snakke ut fra egne erfaringer :o)

Skrevet

Har også blitt frarådet lanolin, er vist alergi fremkallende.

Min reagerer veldig på Nøstebarna....

Men Devold er veldig bra. og min bruker det.

Skrevet

Devold reagerer faktisk sønnen min på. Det er flott med superundertøy underst og ull ytterst, men sømmen rundt halsen, håndledd og lår er ull rett på huden, og det tåler ikke Lillegutt!

Kanskje best å prøve ut litt av hvert for å se hva som tåles best.

Skrevet

Nevøen min har atopisk eksem men tåler ull både med og uten lanolin. Han har brukt ull innerst både i gode og dårlige perioder, men det har ikke gjort noe hverken fra eller til.

Skrevet

Mini her har atopisk eksem, men tåler ull:-) Ser helt tydelig at det er typisk mer kulde han reagerer på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...